Kurcze Pieczone świętuje urodziny

Udostępnij artykuł
Sieć istnieje na polskim rynku już od 24 lat. Jej właściciele zaczynali od jednej przyczepy gastronomicznej w Oławie, dzisiaj lokale działające pod ich szyldem można spotkać w 45 miastach Polski.

Flagowym produktem sieci Kurcze Pieczone jest kurczak z rożna, przygotowywany według autorskiego przepisu. Jego podstawą jest specjalna mieszanka przypraw – to właśnie dzięki niej drób zyskuje ten wyjątkowy smak i aromat. Oprócz tego lokale serwują także zestawy obiadowe, koko boxy, burgery, sałatki czy pajdy.

Firma posiada swój własny zakład przetwórczy, w którym przygotowywane są kotlety do hamburgerów, farsze do zapiekanek oraz sosy. Specjalna flota aut dowozi towar do wszystkich punktów – to gwarantuje, że poziom jakości produktów znajduje się pod stałą kontrolą i jest jednakowy w całej Polsce. Pozwala także uniknąć wszelkich mrożonek.

Dzisiaj Kurcze Pieczone ma 45 lokalizacji i ta liczba stale rośnie. Po 24 latach działalności kurczaki z rożna nadal cieszą się popularnością, a sieć wypracowała sprawny model biznesowy. Jako jedna z pierwszych w Polsce zaproponowała partnerom możliwość współpracy na zasadach franczyzy.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Zaczynaliśmy w grudniu 1995 r., kiedy to kurczak z rożna był w Polsce towarem deficytowym i bardzo trudno było go dostać. Dlatego na początku podpatrywaliśmy, w jaki sposób funkcjonują małe gastronomie w Niemczech. Na ich wzór powstała pierwsza przyczepa w naszym rodzinnym mieście – wspomina Paweł Łukasz, właściciel sieci Kurcze Pieczone. – Później wszystko potoczyło się już bardzo szybko. Otwieraliśmy kolejne punkty, aż osiągnęliśmy poziom, który pozwolił nam poszerzyć zakres działalności o franczyzę. Jednak na każdym etapie rozwoju staraliśmy się zachować ważne dla nas wartości. O tym, że ta sztuka nam się udała najlepiej może świadczyć fakt, że posiadamy partnerów, z którymi pracujemy nawet od 20 lat!

Kurcze Pieczone spotkamy najczęściej w pobliżu popularnych marketów spożywczych czy osiedlowych centrów handlowych, w miejscowościach liczących od 30 do 50 tys. mieszkańców. Nie jest to jednak regułą – istnieją bowiem lokale w mniejszych lub większych miastach, które także cieszą się dużą popularnością. Jakie są plany sieci na kolejne lata?

Teraz pracujemy nad tym, aby nowy punkt Kurcze Pieczone otwierał się przynajmniej raz na dwa miesiące. Rozwijamy także naszą działalność w social mediach i innych nowoczesnych kanałach marketingowych. Planujemy także poszerzenie menu o placki ziemniaczane oraz domowe pierogi. To zdecydowanie nasz dobry czas. Cieszymy się, że nasz kurczak z rożna ma szansę podbijać serca kolejnego pokolenia klientów – podsumowuje Paweł Łukasz.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 13.12.2019
Aktualizacja: 13.12.2019