Lavazza rusza z kampanią “More than Italian”

Udostępnij artykuł
Marka w symboliczny sposób inauguruje nowy rozdział swojej obecności na polskim rynku, ogłaszając start polskiej wersji globalnej kampanii marki: „More than Italian”.  Emitowane od 18 marca spoty podkreślać będą wszechstronność kawy Lavazza w zaspakajaniu zróżnicowanych gustów i potrzeb konsumentów, we wszystkich jej formach.

Jak wynika z przeprowadzonego przez agencję Maison&Partners badania*, polscy konsumenci coraz bardziej otwierają się na nowe sposoby przygotowywania kawy, doceniając przy tym jej wysoką jakość i autentyczny włoski charakter.

Lavazza uważana jest za synonim włoskiej kawy od z górą 120 lat. Nieprzerwanie przyczynia się do rozpowszechniania kultury picia kawy na całym świecie od chwili założenia firmy w 1895 roku. Jako niekwestionowany kawowy ekspert i producent najwyższej jakości kawy, od lat ceniona jest także przez polskich konsumentów.

– Polska to dla Lavazzy ważny strategicznie rynek, na którym działamy od wielu już lat  – mówi Mattia Tipaldi, dyrektor regionalny Lavazzy na Europę Wschodnią – W ostatnim czasie wykazuje on tendencje do premiumizacji, co wynika z większej wagi jaką polscy konsumenci przywiązują do jakości produktów, a  to z kolei prowadzi do trendu wzrostowego kategorii premium na rynku detalicznym. Wraz z podjętymi przez nas w ostatnim czasie partnerstwami staramy się wykorzystać nowe możliwości, jakie stwarza ta sytuacja, aby osiągnąć ambitny cel wzrostu na tak strategicznym rynku, jak Polska.

Nieustanne dążenie Lavazzy do doskonałości – poczynając od wiedzy o produkcie, we wszystkich jego aspektach, przez metody i formy serwowania kawy – sprawiło, że włoska marka stała się mistrzem
w dostarczaniu „kawowych doświadczeń”, które zaspakajają różnorodne potrzeby miłośników kawy, zawsze gwarantując najlepsze połączenie tradycji i innowacji.

– Stale obserwujemy zmiany rynkowe, tak by móc oferować naszym konsumentom najlepszy produkt. Każdy kraj ma swoje własne kawowe trendy i inne style konsumpcji. Nasze ponad 120-letnie doświadczenie wykorzystujemy by umiejętnie zaspokajać wszystkie te różnorodne gusta z takim samym kunsztem, z jakim tworzymy espresso od 1895 roku. Ciągle pracujemy nad tym, by konsumenci mogli doświadczać smaku prawdziwie włoskiej kawy, niezależnie od sposobu przygotowania, który lubią najbardziej. Naszym celem jest stać się marką pierwszego wyboru kawy premium w Polsce. Nowa kampania ‘More than Italian’ pozwala nam nawiązać do kawowych zwyczajów konsumentów, równocześnie zwiększając świadomość wyróżników Lavazzy w aspekcie różnorodności, jakości i włoskiego charakteru naszej oferty – powiedział Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią.

Rosnące zamiłowanie do kawy i zmieniające się kawowe nawyki Polaków znajdują odzwierciedlenie
w wynikach badania przeprowadzonego przez agencję Maison & Partners wśród polskich konsumentów pijących kawę, z których 83 proc. deklaruje, że pije kawę codziennie, a 52 proc. nawet kilka razy w ciągu dnia.

Chociaż 72 proc. respondentów przyznaje, że nadal zaparza kawę zalewając ją po prostu wrzątkiem, liczebność tej grupy znacząco spadła w porównaniu z wynikami poprzedniego badania przeprowadzonego w roku 2016 (87 proc). Polscy kawosze deklarują również, że są otwarci na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy (57 proc.), co potwierdzają inne wyniki, np. wzrost liczby użytkowników kawiarek Moka (z 8 proc. w roku 2016 do 16 proc. obecnie). Polscy konsumenci preferują kawę mieloną (75 proc.), pijąc ją najczęściej czarną (55 proc.) lub
mlekiem (56 proc). Inne ulubione rodzaje kawy to: cappuccino (38 proc.) i espresso (32 proc).

Bez względu na różnice w kawowych preferencjach, zwyczajach i codziennych rytuałach, ogromna większość polskich miłośników kawy przyznaje, że jakość kawy ma dla nich duże znaczenie (92 proc.), a 47 proc. uznaje włoskie pochodzenie kawy jako atrybut zapewniający właśnie jej wysoką jakość.

Ta szczególna cecha Lavazzy – globalnej, kultowej marki, która jest w stanie zaoferować na całym świecie produkt odpowiadający lokalnym preferencjom, równocześnie gwarantując nadzwyczajną włoską jakość i smak – jest doskonale odzwierciedlona w nowym spocie reklamowym. Akcja filmu rozpoczyna się „gdzieś we Włoszech”, w barze, od pytania turystki, która prosi barmana o „prawdziwie włoską kawę”. Wywołuje ono  zabawny efekt domina, kiedy postaci z różnych stron świata sugerują odpowiedź na pytanie kobiety. Akcja ostatecznie powraca do kawiarni, w której barman stwierdza, że prawdziwą włoską kawą jest Lavazza.

W Polsce start kampanii „More than Italian” w telewizji i internecie został zaplanowany na 18 marca br. Spot został wyreżyserowany przez egipskiego reżysera Ali Ali, uznanego przez GUNN Report 2015 za jednego z dziesięciu najlepszych reżyserów reklamowych na świecie, a wyprodukowany przez Movie Magic Int. Muzyka do spotu została skomponowana przez znane na całym świecie studio produkcji dźwięku 2WEI Music.

*O badaniu Maison&Partners: Przeprowadzone w lutym 2019 r., na ogólnopolskiej próbie konsumentów kawy N=1 072. Badanie przeprowadzone metodą CAWI (ankiety online).

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LUTY – MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 19.03.2019
Aktualizacja: 19.03.2019