Małgorzata Smolak, Piekarnia Soplicowo: Ten czas pokazał, jak ważne są relacje

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Jako nieduża, rzemieślnicza piekarnia odczuliśmy znacząco skutki lockdownu, ponieważ oprócz naszych sklepów firmowych, klientów takich jak średnie sklepy osiedlowe, współpracujemy z dużą ilością firm z branży HoReCa – mówi Małgorzata Smolak, partner Piekarnia Soplicowo w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Czas ten pokazał, jak bardzo ważne są dobre relacje pomiędzy nami jako dostawcą, a naszymi klientami. Mając na uwadze fakt, że nasi klienci całkowicie stracili możliwość zarabiania, wydłużyliśmy terminy płatności i cierpliwie czekaliśmy na rozwój sytuacji. Po oswojeniu się z tą nową rzeczywistością, powoli zaczęliśmy wspólnie szukać rozwiązań tego problemu. Udało się zoptymalizować receptury tak, aby obniżyć ceny niektórych produktów, zmniejszyć ilość pozycji w asortymencie zwiększając jego wolumen. Dokonaliśmy również zmian w logistyce tak, aby odpowiedzieć na nowe zapotrzebowania.

Pozwoliło to naszym klientom wrócić w pewnym stopniu do gry. Możliwość prowadzenia działalności w dużej aglomeracji niewątpliwie pomaga. To tu obserwuje się, wprowadza i testuje nowe trendy. Łatwiej jest też utrzymać to, co się do tej pory budowało.

Jako piekarnia rzemieślnicza produkujemy dużo pieczywa dedykowanego ogólnie pojętej gastronomii street food. Ta część branży, po perturbacjach początkowego okresu lockdownu, wróciła na rynek. Pojawili się nowi klienci, inni odeszli. Niezmiennie w tym segmencie bardzo ważny jest nasz półprodukt, czyli bułka do burgera lub hot doga. Musimy dbać o to, aby stale prezentowała wysoki poziom, aby proponować coś nowego, unikalnego. Tu znowu wraca kwestia zaufania naszych klientów do nas i naszej z nimi ścisłej współpracy w zakresie poszukiwania nowości, nietypowych rozwiązań. Nie wszystko jeszcze zostało wymyślone i upieczone.

Wiosną wyraźnie zobaczyliśmy, jak bardzo jesteśmy połączeni siecią globalną i wydarzenia gdzieś daleko, wpływają na działalność małej firmy w Otwocku.

Trudno jest uniknąć skutków załamania się łańcuchów dostaw. Wpływa to m.in. na ceny surowców. To z kolei wymusza nasze podwyżki, utrudnia nam pracę i wpływa niekorzystnie na konkurencyjność.

Wydaje mi się, że z tego typu problemami przyjdzie nam się mierzyć w najbliższym czasie. Pozytywne jest na pewno to, że wypracowane w tym trudnym czasie relacje będą owocować dalszą współpracą. Skoro już przeszliśmy razem coś takiego, to nic nas nie zatrzyma.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.