Marcin Wajda, Winterhalter: HoReCa będzie miała bardzo pracowity okres

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Pisząc komentarz do „Rynku Gastronomicznego w Polsce – RAPORT 2021” zatytułowałem go „Rynek zaczyna wracać na właściwe tory”. I wracał. Pisałem również o rollercoasterze, który w moim mniemaniu był idealną metaforą dla sytuacji, w jakiej znalazła się nasza branża. Niestety kolejne miesiące zamiast napawać optymizmem na przyszłość przynosiły nam kolejne zmartwienia. Kosmiczne wręcz podwyżki opłat, gigantyczna inflacja oraz załamanie łańcuchów dostaw sprawiły, że kryzys w naszej branży pogłębił się. „Kolejka górska” na której znalazła się HoReCa wydaje się obecnie jeszcze bardziej nieprzewidywalna – mówi Marcin Wajda, dyrektor marketingu i PR Winterhalter, w specjalnym komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji Rynek Dostawców Horeca – RAPORT 2022.

Patrząc jednak z pozycji firmy, która dostarcza dla branży niezawodne systemy zmywania, widzę pewien dualizm. Z jednej strony, czarne scenariusze i złe prognozy. Z drugiej zaś, co napiszę bardzo otwarcie, bardzo dobry wynik, jaki osiągnęliśmy w 2021 roku. Oczywiście widać na rynku tendencję do czekania na dalszy rozwój wydarzeń. Jest również bardzo duża grupa restauratorów, którzy wykorzystują ten czas na zmiany i dostosowanie się do sytuacji rynkowej. Mam przekonanie, że oni tę nierówną walkę wygrają i bardzo mocno trzymam za nich kciuki.

Dla Winterhalter Polska ubiegły rok to przede wszystkim ogromny sukces związany z wprowadzeniem na rynek naszej najnowszej, rewolucyjnej zmywarki kapturowej z Serii PT. Jesteśmy zachwyceni tym, w jaki sposób klienci przyjęli nową zmywarkę. Patrząc na bieżące wydarzenia związane z drastycznym wzrostem opłat, maksymalna możliwa oszczędność w zużyciu wody oraz prądu staje się wyjątkowo praktycznym rozwiązaniem, które cechuje nasze urządzenia. Obecne czasy pokazują, że tanie zmywanie możliwe jest wyłącznie, jeśli posiada się odpowiedni sprzęt. Nasza wieloletnia strategia obniżania zużycia zasobów obecnie staje się kluczowa dla naszych klientów. Niskie zużycie wody oraz prądu przy zachowaniu najwyższej jakości i niezawodności zmywania to obecnie klucz do sukcesu.

Rok 2022 niestety będzie dla nas znów okresem wielu niewiadomych. Mam wrażenie, kilku bardzo ostrych zakrętów, z którymi będzie musiała zmierzyć się cała nasza branża. Liczę jednak, że po ciężkim z uwagi na szalejącą pandemię okresie zimowym, wraz z wiosną i latem znów, podobnie jak w roku ubiegłym, HoReCa będzie miała bardzo pracowity okres. Mimo tych wszystkich zawirowań patrzymy bardzo optymistycznie na ten rok. Czy „rynek zacznie wracać na właściwe tory”? Zarówno sobie, jak i Państwu z całego serca tego życzę!

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.