McDonald’s otworzył punkt opieki „Maczek” na Dworcu Centralnym dla dzieci uchodźców z Ukrainy

Udostępnij artykuł

McDonald’s Polska, wspólnie ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog i we współpracy z Grupą Centrum, oddolnym ruchem wolontariuszy z Dworca Centralnego, otworzył w nowym Centrum Szkoleniowym firmy tymczasową świetlicę „Maczek” na Dworcu Centralnym. To przyjazne miejsce dla dzieci uchodźców z Ukrainy i ich opiekunów, czekających na dworcu na dalszą podróż.

Maczek na Dworcu Centralnym
Maczek na Dworcu Centralnym

Punkt opieki dziennej „Maczek” został otwarty w nowym Centrum Szkoleniowym McDonald’s Polska na warszawskim Dworcu Centralnym. To inwestycja firmy oddana kilka dni temu do użytku. Na potrzeby świetlicy, McDonald’s Polska udostępnia przestrzeń Centrum, złożoną z:

  • ponad 80mkw sali wyłożonej miękką wykładziną, z projektorem umożliwiającym emisję bajek. Wyposażonej i umeblowanej z uwzględnieniem potrzeb dzieci w różnym wieku,
  • przestrzeni recepcyjnej dla mam i opiekunów dzieci,
  • szatni na odzież wierzchnią i bagaże,
  • aneksu kuchennego,
  • dwóch toalet – dla dziewczynek i chłopców.

Dzieci przebywające w „Maczku” mogą odpocząć, bawić się, oglądać bajki, słuchać muzyki, grać w gry planszowe, wykonywać prace plastyczne. Także brać udział w animacjach i prostych zajęciach z programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych. Zajęcia prowadzą doświadczeni animatorzy ze Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, wspierani przez nauczycieli z Ukrainy.

Widząc sytuację uchodźców, w tym osób przybywających na warszawski Dworzec Centralny i oczekujących na podróż, chcieliśmy pomóc w sposób odpowiadający na realną potrzebę, tu i teraz. Udostępniliśmy naszą przestrzeń i wspólnie ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog stworzyliśmy komfortowe warunki dla dzieci. Tak, aby miały swoje ciepłe, przyjazne miejsce do odpoczynku, edukacji i zabawy na czas przebywania na Dworcu. Chcemy w ten sposób wesprzeć mamy i opiekunów dzieci, aby w czasie pobytu podopiecznych w „Maczku”, mogli złapać oddech. Także pozyskać niezbędne informacje i załatwić podstawowe sprawy, a potem – ruszyć dalej w podróż. Cieszę się, że razem z naszym partnerem możemy zapewnić dzieciom i mamom opiekę oraz wsparcie wysokiej jakości, w przyjaznych i bezpiecznych warunkach– mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Współpraca i partnerstwo

Partnerem inicjatywy jest Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, które ma wieloletnie doświadczenie w realizacji złożonych projektów edukacyjnych i animacji dla dzieci oraz młodzieży w różnych grupach wiekowych.

Jako Stowarzyszenie od początku wojny w Ukrainie wspieraliśmy uchodźców, szczególnie tych najmłodszych i nieletnich. W punkcie na Torwarze poznawaliśmy historie ukraińskich dzieci i z wrażliwością uczyliśmy się działania w tej nowej sytuacji. W „Maczku” na Dworcu Centralnym odpowiadamy za opiekę nad przebywającymi w punkcie opieki dziećmi, zapewniając im zabawę, animacje i – jeśli jest na to przestrzeń oraz zainteresowanie – naukę z wykorzystaniem m.in. robotów edukacyjnych – mówi Iwona Brzózka-Złotnicka, prezeska zarządu Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog.

Partnerzy, McDonald’s Polska i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, współpracują z liderkami wolontariuszy z Grupy Centrum działającej na Dworcu Centralnym. Wspólnie wypracowano zasady kierowania ruchem do punktu opieki, aby zapewnić bezpieczeństwo dzieciom oraz ich mamom. Inicjatywa może też liczyć na wsparcie harcerzy i wolontariuszy-pracowników z biura McDonald’s Polska.

Punkt działa codziennie, uwzględniając weekendy, w godzinach 10:00-16:00. Aby skorzystać z opieki, należy zgłosić się do wolontariuszy z Grupy Centrum na Dworcu Centralnym.

Nie tylko „Maczek” na Dworcu Centralnym

Sytuacja ofiar wojny w Ukrainie dotyczy wielu z nas osobiście. Ponieważ 10 proc. naszych pracowników w Polsce to Ukraińcy. Dlatego od początku konfliktu skupiamy się na działaniach pomocowych, które mają namacalną wartość. Reagujemy na potrzeby. Wspólnie z franczyzobiorcami przekazujemy bezpłatne, ciepłe posiłki i napoje w punktach dla uchodźców, na dworcach oraz w naszych restauracjach. Pomagamy także pracownikom McDonald’s z rynku ukraińskiego w znalezieniu miejsca pracy i zakwaterowania w ramach naszego Systemu w Polsce. Stworzyliśmy fundusz zapomogowy, wspierający naszych pracowników w sprowadzaniu rodzin z Ukrainy – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

W działania pomocowe angażuje się także Fundacja Ronalda McDonalda, której ambulans udziela wsparcia medycznego w Przemyślu. Fundacja finansuje również łóżka w szpitalach dla rodziców małych pacjentów z Ukrainy i zapewnia zakwaterowanie w Domach Ronalda McDonalda opiekunom ciężko chorych dzieci.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 25.03.2022
Aktualizacja: 12.01.2023