McDonald’s w Mińsku Mazowieckim

Udostępnij artykuł

Otwarcie restauracji, która zaoferuje około 120 miejsc zaplanowano na październik bieżącego roku. Średni koszt otwarcia jednej restauracji wynosi ponad 5 mln złotych.

Jak już pisaliśmy, McDonald’s wyda w tym roku na inwestycje w naszym kraju ponad 100 mln zł i planuje otworzyć około 20 restauracji. Ostatnio firma wystartowała z prasową kampanią "Mamy apetyt na nowe restauracje". W ramach tej akcji poszukiwane są nieruchomości w celu uruchomienia nowych lokali. Możliwe jest kupno, długoterminowy najem lub dzierżawa. Na celowniku są m.in. takie miasta jak: Warszawa, Poznań, Kraków, Trójmiasto i Wrocław. McDonald’s Polska Sp. z o.o.  rozpoczęła działalność w Polsce w czerwcu 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie przy skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej.

Aktualnie firma McDonald’s dysponuje około 32,2 tys. barów szybkiej obsługi w około 120 krajach na całym świecie. Plany spółki na 2010 rok zakładają otwarcie 1 tys. nowych restauracji. McDonald’s zarobił w I kwartale 2010 roku 1,09 mld dol. Sprzedaż we wszystkich lokalach sieci w maju bieżącego roku wzrosła o 4,8 proc., w Europie – o 5,7 proc., w Stanach Zjednoczonych – o 3,4 proc., a w pozostałych regionach – o 3,8 proc.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.07.2010
Aktualizacja: 16.07.2010