McDonald’s walczy z oszustami

Udostępnij artykuł

Na razie trudno oszacować liczbę poszkodowanych osób. Na początku br. sieć McDonald’s ostrzegała przed kuponami sprzedawanymi na aukcjach internetowych. Teraz problem dotyczy w większym stopniu oszustów działających za pomocą SMS-ów i e-maili. Obiecując kupon, namawiają np. do wysłania SMS-a premium. Na stronie internetoewj sieci można przeczytać następujące ostrzeżenie:

"Uwaga – fałszywe bony! W internecie pojawiają się oferty, których nadawcy sugerują możliwość otrzymania bonu/kuponu do wykorzystania w restauracjach naszej sieci. Najczęstszym warunkiem ma być wysłanie SMS-a pod wskazany numer. Takie fałszywe e-maile, maja na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy pieniedzy i danych typu login/hasło, ale czesto również zainstalowanie w jego komputerze potencjalnie szkodliwych programów śledzących. Informujemy, ze McDonald’s Polska Sp. z o.o. ani żadna z firm działających z naszego upoważnienia nie są autorami tego typu ofert i jako takie nie będą one honorowane w naszych restauracjach."

Według danych spółki, aktualnie w sieci działa 241 restauracji, w tym 100 prowadzonych na zasadzie licencji przez 49 licencjobiorców. 166 lokali ma okienko McDrive, sześć znajduje się na przyautostradowych MOP-ach (Police/Łęka, Kozłów/Rachowice, Oleśnica/Witowice), a 17 restauracji dysponuje ofertą McCafe. Firma zatrudnia obecnie ponad 14,5 tys. pracowników. Aktualnie firma McDonald’s dysponuje około 32,2 tys. barów szybkiej obsługi w około 120 krajach na całym świecie.

 

 

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.07.2010
Aktualizacja: 08.07.2010