Monika Wolny: Trzymajmy poziom w spa

Udostępnij artykuł
Komentuje Monika Wolny, hotelarz, menadżerka hoteli i day spa, wyróżnionych prestiżowymi nagrodami
Osoby odwiedzające spa oczekują odpoczynku, miłego doświadczenia, skutecznych zabiegów, zadbania o potrzeby ciała i ducha. We współczesnym świecie, przy szybkim tempie życia, czas dla siebie staje się luksusem i nikt nie chce go tracić. Dlatego powinniśmy zrobić wszystko, aby nasi goście byli w pełni zadowoleni i nie wyszli z poczuciem, że mogliby spędzić ten czas lepiej lub gdzie indziej.
Czym jest wysoka jakość spa?

Wiele osób myśli, że najważniejszy jest dobór produktów, ich miej­sce w rankingach czy identyfikacja w branży. Ale na wysoką jakość spa i jego efektywne funkcjonowanie składa się wiele elementów, które nie zawsze są zauważane i doceniane. Bardzo istotna jest atmosfera miejsca, a tworzą ją ludzie – poczynając od ekspertów, którzy kreują wizję od podstaw, poprzez zespół kosmetologów, terapeutów nie pomijając istotnej roli osób z obsługi recepcji. Określiłabym to mianem „złotego serwisu”, na który składają się: wypowiedziane właściwym tonem słowa powitania, wykazywana przez personel czujność, umiejętność aktywnego słuchania, sper­sonalizowana oferta, opieka okołozabiegowa i informacja zwrotna po zabiegu.

Zindywidualizowane podejście, czas i relacyjność z gościem to niezwykle ważna miara jakości spa. Pracujemy na określonych za­biegach, ale gdy staje przed nami konkretna osoba, powinniśmy poznać jej potrzeby.

Wysoka jakość to również podążanie za tym, co nowe i ciekawe w branży. Odkrywanie trendów i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań sprawia, że zwiększamy doznania poznawcze gości, za­ciekawiamy ofertą.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png
Co wpływa na obniżenie jakości spa?

Przy prowadzeniu każdego biznesu zaczyna czasem pojawiać się rutyna. Przekonanie o tym, że wiemy najlepiej, jak wszystko ma funkcjonować, powoduje, że stajemy się głusi na potrzeby gości, w branży beauty skutki są szczególnie odczuwalne. Ignorowanie komentarzy, bagatelizowanie uwag, lekceważenie propozycji gości to błędy, które się mszczą. Wiele krytycznych uwag czy pomysłów gości warto przemyśleć i być może z części z nich skorzystać. Go­towość do wprowadzania zmian wynikających z odczuć gości jest równie ważna, jak śledzenie nowości w branży.

Jakie błędy popełniają osoby zarządzające spa?

Czasem zaczynają szukać oszczędności poprzez cięcie kosztów, ale w perspektywie długofalowej przynosi to spadek jakości produk­tów, usług oraz obłożenia. Zakup tańszych urządzeń, sprzętu bez możliwości upgrade’u powoduje, że wpadamy w pułapkę kosz­townej eksploatacji i konieczności częstszej wymiany.

Niektórzy menażerowie próbują oszczędzać na pracownikach – nie dbają o personel, nie dają poczucia, że jest ważny. Duża rotacja również generuje koszty i skutkuje spadkiem jakości ob­sługi, co goście zauważą zawsze.

Zadbanie o to, by pracownik spa był lojalny, by praca dawała mu emocjonalną i finansową satysfakcję jest kluczowe, by pro­dukt finalny, czyli obsługa gościa, była na najwyższym poziomie. Dlatego zachęcam, aby inwestorzy hotelowi, właściciele obiektów spa powierzali je menadżerom z pasją – pasją do danego segmen­tu usług i do pracy z ludźmi w ogóle.

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
Całą treść publikujemy w naszym czasopiśmie

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie SH-04-05-2019-stos.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.