Morski Zając i Śląska Prohibicja gotowi na otwarcie

Udostępnij artykuł
Od soboty znów można skosztować dań z ulubionych restauracji. Co prawda, na całkowite otwarcie trzeba poczekać do 28 maja, ale można skorzystać z ogródków letnich. Jak na powrót do „życia” szykują się Śląska Prohibicja z Katowic i Morski Zając z Kuźnicy?

Wszystkie ręce na pokład! Od kilku tygodni prężnie działamy przy porządkach, pracach ogródkowych czy malarskich, aby przyjąć naszych gości z należytą starannością. Niezależnie od stanowiska wszyscy przygotowujemy restauracje na nowe otwarcie po tak długim czasie. Jednak podczas lockdownu nie czekaliśmy bezczynnie. Odbyliśmy różne szkolenia o winach i alkoholach. Nasi kucharze i cukiernicy przygotowali również nową kartę, w której widnieją znane wszystkim klasyki jak i nowe, autorskie dania. Z niej również szkolona jest obsługa sali. Mamy przyjemność spotkać się i próbować nowych dań tak, aby kelnerzy dobrze poznali nowe propozycje i byli przygotowani na ewentualne pytania i perfekcyjną prezentację pozycji z karty. Przez zamknięcie zmiana personelu była nieunikniona i wciąż aktywnie poszukujemy kucharzy, którzy zechcą z nami współpracować. Nie daliśmy się pandemii, to najważniejsze, wciąż jesteśmy pełni energii i chęci do działania, a czytając komentarze gości, którzy nie potrafią doczekać się naszego powrotu otrzymujemy ogromne wsparcie. Z niecierpliwością czekamy na ruch w restauracji, huczne rozmowy gości i ich opinie na temat naszych dań. Cały czas pamiętamy jednak o panującej pandemii i nie przestajemy dbać o bezpieczeństwo. Zachowujemy wszystkie wprowadzone wcześniej normy sanitarnemówi Aleksandra Mucha, dyrektor zarządzająca restauracji Śląska Prohibicja.

Jak mają się przygotowania nad morzem?

Przygotowania do otwarcia restauracji po tak długim lockdownie to jak otwieranie jej na nowo, po raz pierwszy. Kucharze opracowali sezonowe menu, tak aby zaskoczyć nowymi smakami. Porcelana i sztućce czekają wypolerowane na pierwszych gości. Wyposażenie jest przygotowane na wielogodzinne gotowanie, a restauracja lśni. Zastanawiamy się jednak czego możemy spodziewać się po gościach? Hucznych odwiedzin i braku wolnych stolików? Kolejek przed lokalem? Szczerze mówiąc – na to właśnie liczymy. Czy jesteśmy gotowi? Robimy wszystko co w naszej mocy, aby zapanować nad chaosem, który wdarł się do nas w kwietniu 2020. Przy przyjmowaniu gości nie zapominamy jednak o panującym reżimie sanitarnym, dbamy o wszystkich. Bezpieczeństwo jest dla nas na pierwszym miejscu. Przejście z przygotowywania posiłków na wynos to niebo a ziemia w porównaniu do przyjmowania gości w restauracji. 

Jednak od tego jesteśmy i to właśnie uwielbiamy. Podczas zamknięcia nie próżnowaliśmy, przeszliśmy szkolenia i warsztaty, by móc zapewnić odwiedzającym najwyższy poziom obsługi. Powoli, do magazynów pakujemy opakowania na wynos. Na tarasie Morskiego Zająca w końcu tętnić będzie życie, więc szykujemy stoły i krzesła, sadzimy zioła w donicach i szukamy kolejnych, nowych, nietuzinkowych rozwiązań. Nie zdradzę szczegółów, ale mamy na to piękny plan! Przed kucharzami również wielkie wyzwanie – nie pakowanie dań do jednorazowych opakowań, a szykowanie talerzy, które „zaspokoją” również oko. Dania a’la cart niekiedy są wieloskładnikowe, złożone – trzeba to bardzo dokładnie zaplanować, zorganizować przestrzeń i ludzi. Sytuacja z personelem jest trudna, mamy nasz stały team, ale też i nowych pracowników, czujemy jednak, że na szczyt sezonu to wciąż za mało. Mamy poczucie, że lockdown spowodował, że spora część osób z branży gastronomicznej po prostu odeszłamówi Klaudia Świerczyńska, manager restauracji Morski Zając.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 14.05.2021
Aktualizacja: 17.05.2021