Mr Hamburger zapowiada pięć nowych lokali

Udostępnij artykuł

Wszystkie placówki będa otwierane w ramach systemu franczyzowego. Kwota inwestycji w lokal tej sieci wynosi ok. 60 tys. zł. Koszty obejmują: opłatę wstępną 15 tys. zł, wykonanie adaptacji lokalu, zakup umeblowania i wyposażenia gastronomicznego według zaleceń sieciowych. Franczyzobiorca ma do wyboru dwie formy opłat:  royalty – od 5 proc. od przychodu rozliczana w cyklach miesięcznych lub zryczałtowaną.

Sieć Mr Hamburger istnieje od 1990 roku, pierwszy lokal uruchomiony został w Chorzowie. Właścicielem tej polskiej marki jest firma Pakt o całkowicie polskim kapitale. Sieć liczy 25 placówek, w chwili obecnej w ok. 45 proc. są to bary własne, a w 55 proc. franczyzowe. Przy okazji rozwijającej się sieci barów firma Pakt uruchomiła także hurtownie gastronomiczne. Spółka działa głównie na terenie województwa śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego.

Niekwestionowałym liderem polskiego rynku fast foodowego jest oczywiście McDonlad’s z 242 lokalami w naszym kraju. O ponad połowę mniej lokali działa pod szyldem KFC. Daleko w tyle pod tym względem są: Burger King, North Fish, Subway, Mr Hamburger oraz STP Multifood.

Obecnie największe sieci fast food to: McDonald’s – 242,KFC – 113, Subway – 34, Mr Hamburger – 25,North Fish – 18, Burger King – 17 oraz STP Multifood – 5.
 

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.08.2010
Aktualizacja: 04.08.2010