Nałęczowianka wprowadza na rynek wodę w butelce z 50 proc. zawartością plastiku z recyklingu

Udostępnij artykuł
To pierwsza w Polsce woda dostępna w butelce o pojemności jednego litra, wyprodukowana z rPET. Co ważne, w pełni nadaje się do recyklingu i może z niej powstać np. kolejna butelka. To następny krok marki, która dąży do zminimalizowania swojego wpływu na środowisko.

Celem Nałęczowianki jest, żeby żadne z opakowań nie trafiało do środowiska lub na wysypiska. Marka podejmuje też różne działania, by jak najwięcej butelek PET trafiało do ponownego przetworzenia, a materiał z recyklingu był wykorzystywany w nowych butelkach. Kamieniem milowym jest wprowadzenie Nałęczowianki 1L w butelce z 50 proc. udziałem plastiku PET z recyklingu.

Mały format – duże wyzwanie

Na polskim rynku nie było jeszcze butelki o tak małej pojemności wykonanej z wykorzystaniem rPET. Stworzenie bezpiecznego opakowania z udziałem tego tworzywa jest tym większym wyzwaniem, im mniejsza pojemność butelki. Wszystkie materiały wykorzystywane przez Nałęczowiankę są w pełni bezpieczne i spełniają szereg surowych norm.

Co ważne, Nałęczowianka 1L to jeden z najchętniej wybieranych przez konsumentów produktów w portfolio marki, nieustannie zyskujący na popularności, dzięki czemu idea recyklingu może trafić do szerokiego grona odbiorców.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Nałęczowianka 1L cieszy się taką popularnością wśród konsumentów, ponieważ wystarcza na znaczną część dnia, a dzięki swojej poręczności może towarzyszyć im w każdym momencie. Opakowanie z plastiku PET jest nie tylko lekkie, wytrzymałe i bezpieczne, ale w dodatku w pełni nadaje się do recyklingu, spełniając wymogi modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Pamiętajmy – butelka PET to nie odpad, a cenny surowiec, któremu można dać „drugie życie”. I my właśnie to zrobiliśmy – teraz oferujemy jeden z naszych najpopularniejszych produktów w opakowaniu wykonanym w 50 proc. z innych butelek PET – mówi Katarzyna Sternowska, Brand Manager Nałęczowianki.

Dlaczego warto przetwarzać PET?

Korzyści z recyklingu plastikowych butelek obejmują zmniejszenie ilości odpadów na wysypiskach, ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz ochronę zasobów naturalnych. Recykling plastiku zmniejsza ilość wykorzystanej energii i zużytych zasobów (takich jak woda, ropa naftowa, gaz ziemny i węgiel) potrzebnych do wytworzenia nowego tworzywa sztucznego. Citeo, francuska instytucja zajmująca się gospodarką odpadami, podaje, że dzięki 1 tonie PET poddanego recyklingowi we Francji oszczędzamy:

  • 11 100 kWh – tj. równowartość 1 roku zużycia energii w 2 domach we Francji,
  • 2 tony CO2, czyli 21 500 km jazdy samochodem we Francji,
  • 670 l wody, co odpowiada 33 cyklom zmywarki do naczyń.
Los butelki w rękach konsumenta

Aby recykling plastiku był możliwy, konieczna jest odpowiednia segregacja odpadów przez konsumentów. Jeśli wyrzucimy butelkę PET do właściwego kosza przeznaczonego na tworzywa sztuczne (najczęściej jest on koloru żółtego), ma ona szansę na „drugie życie”. Każdy z nas może więc przyczynić się do zwiększenia poziomu recyklingu, a co za tym idzie – do ochrony środowiska.

Butelki Nałęczowianki 1L w opakowaniu z 50 proc. PET z recyklingu będą dostępne w sieci LIDL od 25 listopada br. (edycja limitowana). W przyszłym roku Nestlé Waters Polska planuje wprowadzić kolejne produkty w opakowaniach z surowców wtórnych.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 22.11.2019
Aktualizacja: 25.11.2019