Skarga na spot telewizyjny McWrapów w McDonald’s, którą otrzymała Komisja Etyki Reklamy, dotyczyła jego końcowej sekwencji. Wtedy produkty pokazane są w zbliżeniu. Autor protestu zauważył, że są one tak dużej średnicy, że wręcz rozpychają papierowe opakowanie. Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty wprowadzania widzów w błąd co do istotnych cech promowanego produktu. Przekaz oskarżono również, że w ten sposób wpływa na decyzje zakupowe odbiorców, naruszając jednocześnie dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej.
Komisja uznała, że reklama ta nie wprowadza konsumentów w błąd i nie wykorzystuje ich braku doświadczenia lub wiedzy, ponieważ pokazuje prawdziwe półprodukty. Zatem przekaz nie narusza kodeksu reklamowego ani przepisów prawa.
Przypomnijmy, McWrapy zostały wprowadzone do menu McDonald’s w połowie maja br. Przekąska sprzedawana jest w trzech odmianach – z chrupiącym lub grillowanym kurczakiem, bądź z wołowiną. Dostępne są w cenie 8,90 zł, w McZestawie – 14,40 zł i Powiększonym McZestawie – 15,90 zł.
Aktualnie w sieci McDonald’s działa 242 restauracji, w tym około 100 prowadzonych na zasadzie licencji przez 49 licencjobiorców. Firma zatrudnia obecnie ponad 14,5 tys. pracowników.