NYX Hotel Warsaw – team, koncept, strategia

Udostępnij artykuł
[TYLKO U NAS] To pierwszy obiekt uznanej marki w Polsce. Zachwyca aranżacją i urzeka sztuką zdobiącą wnętrza. Ujmuje dbałością o wszystkie detale. W swojej strategii zawarł dość nowatorskie podejście do kreowania doświadczeń dla swoich gości. Wyraźnie widoczna jest tu także troska o najmłodszych przybyszy. W rozmowie z Karoliną Stępniak członkowie zespołu: Paulina Kołodziejczyk – General Manager, Marcin Sadło – Director od Sales Warsaw, Jolanta Piotrowska – Executive Chef i Irina Ignacik – Human Resources Manager, opowiedzieli m.in. o założeniach, strategii, zarządzaniu i wyjątkowości obiektu.
Karolina Stępniak: Gratuluję objęcia nowego stanowiska i otwarcia NYX Hotel Warsaw, tak wyczekiwanego przez warszawiaków i branżę. Jakie były Pani kluczowe działania w ramach przygotowania obiektu do uruchomienia? Jak trudności związane z pandemią wpływały na działalność operacyjną?

Paulina Kołodziejczyk: Przede wszystkim bardzo dziękuję za gratulację. Cały proces pre-openingu NYX Hotel Warsaw był rozłożony w czasie. Otwarcie planowaliśmy na kwiecień-maj 2020 roku. Ostatecznie otworzyliśmy się 1 marca br., a więc w konsekwencji pandemii i lockdownu doszedł nam dodatkowy rok na przygotowania. Już od 2018 roku brałam czynny udział w procesie tworzenia tego obiektu. Do moich obowiązków należał przed wszystkich bieżący kontakt z projekt managerem, wydelegowanym z centrali. W związku z tym, że osoba ta nie mogła często bywać w Polsce, ja byłam na miejscu odpowiedzialna za relacje z deweloperem. Pandemia skutecznie spowolniła nasze przygotowanie. W ubiegłym roku, przy całkowitym lockdownie, cała nasza ekipa, wraz z firmami wykończeniowymi, musiała opuścić Polskę na trzy miesiące. Nastąpiła też zmiana projekt managera, co wiązało się z wdrożeniem nowej osoby we wszystkie aspekty prac przygotowawczych.

Naszą unikalność dobrze oddaje
nazwa marki – NYX to grecka bogini nocy, patronka spragnionych ucieczki w świat nocnych obietnic.

Paulina Kołodziejczyk – General Manager

Wspomniała Pani, że była od samego początku w tym projekcie. Czy czerpano od Pani jakieś pomysły? Konsultowano się np. w kwestii aranżacji wnętrz?

Moja praca w okresie pre-openingu w dużej mierze obejmowała wsparcie zespołu projektowego. Także pod kątem wykończenia operacyjnego oraz wymogów związanych z lokalnymi wymogami/ licencjami/ w tym polską kategoryzacją. Oczywiście nasz główny projektant Andreas Neudahm miał swoją, konkretną wizję. Jednak słuchał naszych sugestii i wykorzystywał je w swojej pracy koncepcyjnej. Zależało mu, na tym, aby wnętrza NYX Hotel Warsaw wyrażały ducha miasta. Dlatego przyjechał parokrotnie do Polski i wspólnie z naszym zespołem eksplorował Warszawę oraz szukał inspiracji w lokalnej kulturze. We wnętrzach widzimy zatem akcenty nasuwające skojarzenia z wnętrzarstwem okresu PRL, takie jak politura mebli, na ścianach wiszą portrety ikon polskiej popkultury, przestrzenie wspólne wypełnia sztuka lokalnych artystów z obszaru street i urbanart.

W jaki sposób przygotowywała się Pani do zarządzania hotelem – nowym na warszawskim rynku, pod nieobecną dotychczas marką w Polsce?

Moje przygotowania zaczęły się w 2018 roku. Po roku pracy w znajdującym się także w Warszawie hotelu sieci Leonardo Hotels – Leonardo Royal, otrzymałam potwierdzenie, że centrala planuje finalizację projektu NYX Hotel Warsaw. Wtedy też zaproponowano mi udział w projekcie w charakterze General Managera. W pewnym momencie pojawił się pomysł przekazania mi zarządzania obydwoma warszawskimi hotelami sieci, jednak ostatecznie, z uwagi na ważną rolę marki NYX Hotels w strategii rozwojowej grupy, zdecydowano, że muszę się skupić na jednym. Cieszyłam się, że zaproszony przeze mnie do współpracy Marcin Sadło – bardzo doświadczony sprzedawca w branży HoReCa – podoła przyszłościowej roli dyrektora sprzedaży i wspólnie pracowaliśmy nad przygotowaniem hotelu NYX Hotel Warsaw.

Karolina Stępniak: Na czym oparta jest komunikacja sprzedażowa? Na czym skupiacie przekaz i które walory szczególnie eksponujecie?

Marcin Sadło: NYX Hotel Warsaw to przede wszystkim pierwszy i oczywiście, jak do tej pory, jedyny obiekt lifestylowej marki sieci Leonardo Hotels w Polsce. Jego oferta może się wydawać szczególnie atrakcyjna dla ludzi młodych, ale kierujemy ją do wszystkich tych, którzy szukają nietuzinkowego miejsca w centrum miasta – by zrelaksować się po pracy, odbyć spotkanie biznesowe na zupełnym luzie, z dj-em za barem. Naszym ogromnym walorem jest położenie w ścisłym centrum Warszawy, ale też unikalny koncept sztuki we wnętrzach hotelu oraz nasz drugi bar na 19 piętrze. Otwarty dach daje wiele możliwości: organizacja eventu na 200 osób, sesja zdjęciowa czy film reklamowy z panoramą Warszawy w tle.

Od marca 2020 nie można
już mówić o sprzedaży,
którą znamy od lat.

Marcin Sadło – Director of Sales Warsaw

Jak pandemia i lockdown oddziaływają na Pana zadania, cele?

Od marca 2020 nie można już mówić o sprzedaży, którą znamy od lat. Wcześniej mogliśmy planować różne akcje sprzedażowe na kilka miesięcy a nawet rok do przodu. Obecnie w wyniku ciągłych zmian w restrykcjach rządowych musimy na bieżąco rewidować nasze strategie, akcje marketingowe i charakter działań komunikacyjnych adresowanych do klientów. Poza tym od samego początku pandemii wiele firm wprowadziło home office dla swoich pracowników i ograniczyło wszelkie kontakty z osobami z zewnątrz. W konsekwencji w I połowie 2020 roku musieliśmy polegać głównie na kontakcie telefonicznym i mailowym.

Z czasem sytuacja uległa zmianie i zaczęliśmy na nowo umawiać spotkania z klientami. Jeszcze przed otwarciem NYX Hotel Warsaw rozpoczęliśmy wizje lokalne z naszymi partnerami w celu bliższej prezentacji oferty i wnętrz hotelu. Przed pandemią planowaliśmy organizację na szeroką skalę tzw. site inspection weeks (trwające 2 – 3 tygodnie serie codziennych spotkań z klientami w hotelu), jednak pandemia zrewidowała nasze założenia. Ważnym efektem pandemii jest też fakt, że mocniej niż zwykle skupiliśmy się na bliskiej współpracy z lokalnymi firmami, które to w głównej mierze organizowały przyjazdy do Warszawy.

Co sieć NYX Hotels by Leonardo Brands bezpośrednio wnosi z narzędzi sprzedażowych do strategii oraz założeń funkcjonowania warszawskiego hotelu?

Przedstawiciele centrali sieci Leonardo Hotels znajdującej się w Berlinie (np. Revenue, Management, Head of Sales Central Europe) od samego początku uczestniczą w tworzeniu warszawskiego hotelu spod szyldu NYX Hotels.

Karolina Stępniak: Jaką ofertę gastronomiczną proponuje NYX Warsaw?

Jolanta Piotrowska: Oferta kulinarna NYX Hotel Warsaw oparta jest na kuchni polskiej i izraelskiej. W związku z tym, że zależy nam na tym, aby goście znaleźli u nas smaki, które lubią, ale też takie których nie znają, łączymy obydwie tradycje w nietuzinkowy, zaskakujący sposób. Nasza kuchnia jest zdrowa, lekka, świeża, dzięki czemu odpowiada na coraz wyraźniejszą w okresie pandemii potrzebę zdrowego odżywiania. Podczas lockdownów zostaliśmy zmuszeni do spędzania większej ilości czasu w domach. Wielu z nas zaczęło gotować, piec chleb, robić przetwory i przy okazji dowiadywać się, jak poszczególne produkty wpływają na nasz organizm, a także jak ważna jest jakość tego, co jemy i serwujemy najbliższym. Mamy to na uwadze i dokładamy wszelkich starań, by posiłki dostępne u nas były smaczne, zdrowe i przede wszystkim stworzone z najwyższej jakości produktów.

Każdemu dziecku
przygotowujemy danie
na życzenie – takie, na które
w danej chwili ma ochotę.

Jolanta Piotrowska – Executive Chef

W jaki sposób szuka Pani i dobiera dostawców?

Zazwyczaj korzystamy z oferty sprawdzonych dostawców, którzy gwarantują nam dostarczenie towaru świeżego i najwyższej jakości. Są to nie tylko dostawcy lokalni, ale także pochodzący z innych regionów Polski oraz zza zagranicy. Szukamy produktów posiadających odpowiednie certyfikaty, pochodzących z wiarygodnego, pewnego źródła.

Pani Paulina podkreśliła istotę rodzin z dziećmi. Jaką propozycję ma Pani dla tej grupy?

Z doświadczenia wiem, że dzieci są bardzo wymagającymi gośćmi. Są wśród nich mali koneserzy, którzy lubią wyszukiwać i poznawać nowe smaki. Jednak są też takie dzieci, które jedzą wyłącznie swoje ulubione dania. Dlatego też zrezygnowaliśmy z zamieszczania w menu pozycji dla dzieci. Każdemu dziecku przygotowujemy danie na życzenie – takie, na które w danej chwili ma ochotę. Oczywiście dbamy przy tym, by posiłki serwowane najmłodszym były zdrowe i dostosowane do ich potrzeb rozwojowych.

Karolina Stępniak: Jak przebiegał proces rekrutacji?

Irina Ignacik: Opóźnienie otwarcia hotelu pozwoliło nam na wyłonienie kandydatów o wysokiej motywacji wewnętrznej. Spotkania rekrutacyjne odbywały się w mało formalnej atmosferze, takiej która też towarzyszy nam na co dzień. Na każdym ze spotkań obecny był kierownik działu, do którego należała finalna decyzja o zatrudnieniu. Skupialiśmy się na wyłowieniu pereł, w tym spoza branży (np. z branży lotniczej), które czują ducha marki, których styl życia oraz zainteresowania będą mogły się przełożyć na lepsze zrozumienie potrzeb naszych gości.Po zatrudnieniu każdy z naszych pracowników odbył serię szkoleń, tak systemowych jak i kompetencyjnych, dostosowanych do stanowiska. Chcemy być przygotowani na każdą zarówno standardową jak i niestandardową sytuację.

Nasz zespół to znacznie
więcej niż zwykli pracownicy.
To gospodarze miasta
– „City Lovers”.

Irina Ignacik – Human Resources Manager

NYX Hotel Warsaw to hotel lifestylowy. Jakie zatem osobowości muszą tworzyć jego zespół, aby był spójny z założeniami marki?

Aktualna sytuacja na rynku pracy pozwoliła nam na wyłonienie bardzo ciekawych osobowości. Zaprosiliśmy do współpracy osoby, którym bliski jest duch naszej marki – innowatorów, trendsetterów z zamiłowaniem do przełamywania schematów, nieznoszących rutyny, pełnych pasji hotelarskiej, zmotywowanych i umiejących zmotywować do rozwoju także osoby ze swojego otoczenia. Podczas rozmowy rekrutacyjnej każdy z kandydatów pracował na krótkim życiowym case study, pozwalającym na określenie sposobu myślenia, hierarchii wartości i zasad postępowania.Kierownicy działów posiadają olbrzymie doświadczenie zdobyte w wysokiej klasy hotelach – Marriotcie, Radissonie, Intercontinentalu, Hamptonie. Aczkolwiek nie wszyscy są nowymi pracownikami, część zespołu wcześniej razem z Pauliną przyczyniła się do rozwoju Leonardo Royal Warsaw oraz aktualnie również pełni swoją funkcję w dwóch obiektach.

NYX hotel Warsaw to także hotel miejski. Czy przekłada się to na kształt i funkcję zespołu?

Wszystkie obiekty NYX Hotels to hotele o charakterze miejskim, w związku z tym, zależało nam na tym, by w obowiązki personelu wpisać funkcję miejskiego przewodnika. W konsekwencji nasz zespół to znacznie więcej niż zwykli pracownicy.

CAŁĄ ROZMOWĘ PUBLIKUJEMY
W OGÓLNODOSTĘPNYM WYDANIU ŚWIATA HOTELI – KWIECIEŃ 2021
>> KLIKNIJ, ABY DOKOŃCZYĆ LEKTURĘ <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.