Po uwagę wzięto hotele trzy- i czterogwiazdkowe i ich oceny w pierwszym półroczu 2010 roku. Opole zdecydowanie wspięło się na szczyt rankingu. Tutaj stosunek ceny do jakości usług był z perspektywy klientów najbardziej satysfakcjonujący. Toruń (wcześniejszy lider) spadł na szóste miejsce. Natomiast hotele w Szczecinie, Wrocławiu i Olsztynie utrzymały dotychczasowy poziom stosunku jakości oferowanych usług do ich ceny, zachowując tym samym swoją pozycję. Tymczasem w Łodzi, według użytkowników serwisu Hotel.info, branża hotelarska wydaje się oferować gorszą jakość lub zbyt wysokie ceny: poprzednio jeszcze na piątym miejscu, jedno z największych miast w Polsce obecnie wypadło z rankingu. Na dole tabeli uplasowały się Katowice: pomimo faktu, że miasto to wypadło tylko nieznacznie gorzej niż w poprzednim rankingu, tym razem wystarczyło to na zaledwie dziesiąte miejsce.
W kategorii światowych metropolii Praga wyprzedziła stolicę Portugalii – Lizbonę – i znalazła się na pierwszym miejscu. Właśnie to miasto cieszy się największym zadowoleniem gości ze stosunku ceny do jakości usług w rezerwowanych przez siebie hotelach. Berlin, Ottawa czy Wiedeń lekko poprawiły swoje pozycje, a Tokio, Ateny i Paryż straciły na punktacji. Lepszy stosunek ceny do jakości usług zaprezentowała tym razem branża hotelarska w Szanghaju, Istambule, Hong Kongu i Rzymie, co umożliwiło tym miastom wejście do rankingu.
Goście hotelowi, którzy zarezerwowali swój nocleg poprzez www.hotel.info, oceniali hotel po zakończeniu pobytu za pomocą systemu punktowego w skali od zera do dziesięciu. Poza takimi kryteriami jak jakość pokoju czy uprzejmość personelu można tu ocenić również stosunek ceny do jakości usług.