Orbis: 55 proc. hoteli w klasie ekonomicznej

Udostępnij artykuł

Postawowe założenia strategii Grupy Orbis to: rozwój segmentu hoteli ekonomicznych Etap i Ibis, restrukturyzacja i lepsze pozycjonowanie istniejącej bazy hotelowej, modernizacja wybranych hoteli Orbis do wymogów marek Accor, wykorzystanie działek Orbis SA pod budowę nowych hoteli oraz dostosowanie
zasobu nieruchomości spółki do strategii – czytamy w prezentacji spółki przygotowanej dla inwestorów.

W skład Grupy Hotelowej Orbis wchodzą: 54 hotele własne, 5 w leasingu oraz 3 w zarządzaniu. Jesli chodzi o strukturę marek hotelowych to: 28 proc. stanowią obiekty marki Novotel, 21 proc. – Orbis Hotels, 21 proc. – Mercure, 14 proc. – Ibis, 8 proc. – Etap, 6 proc. – Sofitel oraz 3 proc. – Holiday.

Aż 48 proc. wszystkich obiektów w porfolio firmy to trzygwiazdkowce, 25 proc. – jedno- i dwugwiazdkowce, 22 proc. – czterogwiazkowce, a 6 proc. to hotele pięciogwiazdkowe.

Grupa Kapitałowa Orbis jest największą w Polsce i w Europie Środkowej grupą turystyczno-hotelową. Największą spółką w grupie jest Orbis SA – czołowa polska spółka hotelarska, która wraz ze spółkami Hekon-Hotele Ekonomiczne SA, UAB Hekon oraz Orbis Kontrakty tworzą Grupę Hotelową Orbis.

Przychody Grupy Kapitałowej Orbis w pierwszych sześciu miesiącach 2009 roku wyniosły 475,4 mln zł i okazały się one niższe od zanotowanych w I półroczu 2008 roku o około 14 proc., kiedy to wyniosły 550 mln zł.

 

Opublikowano: 21.07.2010
Aktualizacja: 21.07.2010