Phytomer – jubileusz 50-lecia morskiej pielęgnacji

Udostępnij artykuł

50 lat francuskiej marki kosmetycznej Phytomer to historia trzech pokoleń pełnej pasji i miłości do morza jednej rodziny Gedouin z Saint Malo, malowniczego nadmorskiego miasteczka na zachodnim wybrzeżu Francji, w Bretanii. To historia pionierskiej marki w dziedzinie pielęgnacji skóry i wellness’u , która już 50 lat temu przewidywała jaki będzie dzisiejszy świat. Świat, w którym staramy się na nowo połączyć z tym, co najważniejsze, czyli z naturą, powrotem do korzeni.

Phytomer 50 lat

Phytomer, to aktualnie jedna z najbardziej doświadczonych i najlepiej rozwiniętych marek naturalnej i morskiej pielęgnacji skóry. Jej produkty spełniają najbardziej restrykcyjne wymagania pod względem bezpieczeństwa, tolerancji i jakości. Oferuje skórze profesjonalną pielęgnację, dbając o jej piękno w sposób zgodny z naturą. Ofertę, obejmującą zabiegi i rytuały pielęgnacyjne zarówno do twarzy, jak i ciała dedykuje spa, uzdrowiskom, salonom urody, salonom odnowy biologicznej. Takim, które stawiają na świadomą, głęboką holistyczną pielęgnację, efektywność produktów, a także zadowolenie klientów.

JAK STURT UP

Pomysł powstania marki Phytomer pojawił się w 1972 roku. Po tym jak Jean Gédouin sam doświadczył dobroczynnych korzyści płynących z kąpieli w wodzie morskiej dzięki balneoterapii. Przekonany o leczniczej mocy morza, rozpoczął współpracę z pierwszymi ośrodkami talasoterapii. Na początku były to zabiegi tzw. lecznicze a potem pielęgnacyjne. Jean rozpoczął pracę w swoim garażu w Saint-Malo i z pomocą rodziny produkował kosmetyki do pielęgnacji ciała na bazie alg morskich i OLIGOMER® (słynny koncentrat wody morskiej stanowiący tajemnicę marki po dzień dzisiejszy). W 1978 założył pierwsze laboratorium Phytomer w Zatoce Mont-Saint-Michel. Tam aktualne Centrum Innowacji i Produkcji zajmuje powierzchnię 10.000 metrów kwadratowych, plasując się w czołówce światowych producentów kosmetyków naturalnych. Tutaj znajdują się m.in. Centrum Badań Kultur Komórkowych i Analizy Genetycznej Skóry, bioklimatyczne szklarnie organicznych roślin nadmorskich i laboratoria biotechnologiczne… Jednym z pierwszych wyprodukowanych kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy był wielozadaniowy tonizujący preparat do demakijażu Lotion Rose Visage (1979). Zawierający kojące rośliny nadmorskie, który jest symbolicznym początkiem prawdziwej historii sukcesu. Pozostaje topowym produktem w ofercie marki po dzień dzisiejszy. Na całym świecie co 4 minuty sprzedawana jest jedna butelka tego kosmetyku.

ŚWIATOWY ROZWÓJ

W pierwszych latach działalność firmy ograniczała się do Francji. W 1981 roku, Antoine Gédouin (syn Jean Gedouin) dołączył do rodzinnej firmy i zapoczątkował imponującą ekspansję międzynarodową. Szybko uczyniła Phytomer jedną z wiodących marek spa na świecie. Następnie w 1991 roku Phytomer uczestniczył już w tworzeniu ISPA (International Spa Association) na Florydzie, które budowało światową branżę wellness i spa. Aktualnie 75% obrotów marki stanowi eksport – marka obecna jest w 80 krajach i 10000 spa i salonów urody. Pięć największych rynków to: Stany Zjednoczone, Korea, Japonia, Kanada, a także Włochy.

Prestiżowe hotelowe spa: Four Seasons, Hyatt Regency, Hilton, Kempiński, Westin, Ritz Carlton, Sofitel, Changri-la, Radisson Blue, Falkensteiner, Mykonos, Grosvenor House.

WELLNESS PRZEZ SKÓRĘ

Od samego początku marka zawsze opowiadała się za głęboką holistyczną pielęgnacją, dobroczynną zarówno dla umysłu, jak i dla skóry. Aktualna oferta Phytomer to ponad 250 produktów do pielęgnacji domowej i zabiegowej. Ponad 25 zabiegów, rytuałów talasoterapii, a także autorskie relaksacyjne i terapeutyczne masaże. Poza ukierunkowanym działaniem pielęgnacyjnym, mają realny wpływ na ciało, jego regenerację i tym samym na psychikę i samopoczucie klientów. Jubileuszowy rok 2022 obfituje w premiery kolejnych przełomowych naturalnych rozwiązań antystarzeniowych, multisensorycznych kosmetyków do twarzy i ciała. To także duże wsparcie cyfrowe dla partnerów, m.in. rozbudowanie platformy e-learningową dla szkolenia zespołów spa.

FLAGOWE SPA

W 2000 roku, w czasach, gdy we Francji było bardzo niewiele spa poświęconych kompleksowej rewitalizacji, powstało pierwsze flagowe spa Phytomer w Saint-Malo. W ślad za tym powstały dwa inne flagowe spa Phytomer skupione na pielęgnacji i dobrym samopoczuciu, w Paryżu. Phytomer Spa Etoile (2019) i Phytomer Spa Trocadéro (2021).

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ – CERTYFIKAT ECOVADIS GOLD

Priorytetem funkcjonowania Phytomer jest autentyczna eko-odpowiedzialność. Od początku produkuje aktywne składniki i kosmetyki w Bretanii w krótkim łańcuchu dostaw i z pełnym poszanowaniem środowiska. W 2007r. w fabryce Phytomer zostały zainstalowane ogrody filtrujące do oczyszczania wody produkcyjnej, najnowocześniejsza instalacja, która była prekursorem kolejnych zobowiązań firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju i pielęgnacji. Stworzenie w 2012 roku laboratorium biotechnologicznego pozwala hodować najdelikatniejsze i zagrożone wyginięciem algi w inkubatorach bez usuwania ich z naturalnego środowiska, tym samym zapewniając optymalną siłę ich oddziaływania na skórę. W 2017 roku Phytomer uzyskał pierwszy certyfikat ECOVADIS, który potwierdził ścieżkę CSR (Corporate Social Responsibility), stawiając firmę w gronie najbardziej ekologicznych przedsiębiorstw. Od tego czasu, co roku otrzymuje certyfikat ECOVADIS GOLD co potwierdza wiarygodność zobowiązań w obszarze zrównoważonego rozwoju, mając na uwadze wszystkie aspekty funkcjonowania firmy.

Praktyczna realizacja strategii zrównoważonego rozwoju obejmuje m.in.: zieloną produkcję-lokalne składniki-zrównoważoną uprawę wodorostów na otwartym morzu-uprawy w laboratorium-ekologiczne uprawy kultur roślin nadmorskich w szklarniach bioklimatycznych-metody ekstrakcji aktywnych składników bez środków chemicznych–zielone opakowania- recykling surowca i opakowań-ogrody filtrujące do oczyszczania ścieków produkcyjnych-odnawialne źródła energii- ograniczanie śladu węglowego… Bardzo dużo uwagi poświęca Phytomer działaniom edukacyjnym na rzecz świadomości ochrony mórz i oceanów.

FIRMA RODZINNA – 3 GENERACJE – KTO JEST KIM?

Antoine Gédouin, Prezes PHYTOMER

Syn założyciela Jeana Gédouina, dołączył do firmy w 1981 roku i został prezesem w 1997 roku.

Jego filozofia – „Jakość i naturalność produktów motywują wszystkie nasze decyzje. Dokonania firmy pozostają w zgodzie z wartościami rodzinnymi”.

Jego duma – Odkąd udało się umiędzynarodowić Phytomer i uczynić go światowym liderem w branży spa, pozostaje wierny wizji i zobowiązaniom w zakresie badań naukowych, innowacji, zrównoważonego rozwoju oraz etyki zawodowej. Wprowadził firmę do światowej elity producentów aktywnych składników – z jego osiągnięć i produktów korzystają najwięksi producenci kosmetyków.

Jego wizja przyszłości – „W mocno zdigitalizowanym świecie ludzki dotyk jest czynnikiem, którego nie można zastąpić biznesem online. Empatia dla klientów, życzliwość i jakość obsługi zapewnią sukces salonów i spa jutra, bardziej niż kiedykolwiek”.

Mathilde Gédouin-Lagarde, Zastępca Dyrektora Generalnego PHYTOMER

Córka Antoine Gedouina dołączyła do firmy w 2010 roku po studiach w HEC Paris (Europejska Wyższa Szkoła Biznesu) i rozpoczęciu swojej kariery w sektorze luksusowych marek we Francji i Australii.

Jej filozofia – „Dążyć do doskonałości poprzez pracę zespołową, nieustanną dbałość o szczegóły, wsłuchiwanie się w klientów i ich potrzeby. Dostarczanie partnerom wyjątkowych naturalnych rewitalizujących zabiegów”.

Jej ambicja – „Być otoczonym przez niezawodne, kreatywne i dynamiczne zespoły ludzi, które są zawsze o krok do przodu: naturalne składniki o potężnej sile działania, innowacyjne produkty, ekologiczne opakowania, doskonały merchandising, projektowanie premium, interaktywne szkolenia online…”.

Jej przesłanie do salonów i SPA – „Chcę oddać hołd wszystkim, którzy uczestniczyli w naszym romansie między morzem a pielęgnacją skóry, między efektywnością aktywnych składników a dobrym samopoczuciem, między klientami a ich ulubionymi produktami. Chciałabym również aby wyrazić moje podziękowania dla profesjonalistów w 10 tys. spa, które są partnerami marki na całym świecie, bez których Phytomer nie istniałby. Dziękuję za zaufanie: to jest nasz największy kapitał”.

Tristan Lagarde, Zastępca Dyrektora Generalnego PHYTOMER

Ożeniony z Mathilde, dołączył do Phytomer razem z nią w 2010 po studiach w HEC Paris (Europejska Wyższa Szkoła Biznesu) i uzyskaniu międzynarodowego doświadczenia w finansach.

Jego filozofia – „Profesjonalizm w pracy: zadaniowość, odpowiedzialność, otwartość i uczciwość to klucze do długoterminowego sukcesu. Sukces zawsze będzie pochodził z umiejętności zadawania sobie pytań, obserwowania rozwoju rynku, aby spróbować nowych przygód”.

Jego duma – „Phytomer stosuje autentyczne i proaktywne podejście do CSR (Corporate Social Responsibility) od 30 lat. To zaangażowanie znajduje odzwierciedlenie również w recepturach produktów: nasze formuły są bogate w naturalne, organiczne, dzikie i eko-odpowiedzialne składniki, produkowane w krótkim łańcuchu dostaw w naszym Centrum Produkcyjnym w Bretanii. Wszystkie opakowania kosmetyków nadają się do recyklingu. Ponadto, od 2018 r. jesteśmy wyróżniani certyfikatem Ecovadis Gold, który potwierdza doskonałość naszego CSR i zaangażowanie w sprawach takich jak środowisko, praktyki pracy i prawa człowieka, etyka biznesu i odpowiedzialne zaopatrzenie”.

Jego wizja przyszłości – „Za 50 lat, dzięki biotechnologii morskiej, niebieskie zdrowie stanie się rzeczywistością. Phytomer, dzięki najnowocześniejszemu laboratorium biotechnologii morskiej i znaczącym inwestycjom w badania naukowe jest już w pełni zaangażowany, na niespotykaną skalę, w tę ścieżkę naturalnej, odpowiedzialnej i etycznej polityki”.

Artykuł powstał we współpracy z Phytomer

DYSTRYBUCJA W POLSCE

ul. Rakoniewicka 12, 60-111 Poznań, tel.:+48 61 832 91 07, www.phytomer.pl

KTO JEST KIM?

Barbara Suwalska – Dyrektor Generalny

Radosław Suwalski – Dyrektor Sprzedaży  

Dorota Wojciechowska – szkoleniowiec i opiekun marki Phytomer, dyplomowany kosmetolog i mgr biologii

KANAŁY SOCIAL MEDIA PHYTOMER

FACEBOOK PHYTOMER POLSKA

INSTAGRAM PHYTOMER POLSKA

YOUTUBE PHYTOMER POLSKA

KATALOGI I ULOTKI dostępne TUTAJ

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 29.03.2022
Aktualizacja: 29.03.2022