Nasz rozmówca podkreślił jeszcze raz, że przejęcie Wedla nie ma żadnego związku z działalnością sieci pijalni czekolady. – Pijalnie Czekolady Sp. z o.o. jest niezależną firmą, która uzyskała prawo do używania marki Wedel i sprzedaży jej produktów oraz udzielania licencji franczyzowych na otwieranie pijalni – tłumaczy Michał Boryka.
Pierwsze spekulacje dotyczące sprzedaży sieci pijalni pojawiły się w styczniu bieżącego roku, kiedy to ogłoszono, że sprzedaż marki Wedel przez koncern Cadbury jest jednym z warunków przejęcia tej brytyjskiej firmy przez amerykański koncern spożywczy Kraft Foods. Jak już podawał portal Horecanet.pl, zarząd spółki Pijalnie Czekolady już od tamtego czasu odcinał się od spekulacji i twierdził, że o żadnym przejęciu pijalni nie ma mowy, a sieć ta nie jest kapitałowo połączona z Cadbury. Według KRS, firma ma czterech udziałowców, którymi są wyłącznie osoby fizyczne (w tym obecny prezes Henryk Boryka oraz były – Wojciech Padjas).
Pijalnie Czekolady E.Wedel to koncept łączący działalność restauracyjno-kawiarnianą wraz z częścią sklepową. Lokale sieci działają w takich miastach, jak: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Sopot, Wrocław, Łódź, Nałęczów. Biuro firmy mieści się w Krakowie.