Piotr Dorak z Nocnego Marketu o kondycji street foodu

[SPECJALNIE DLA NAS] Klienci stali się o wiele bardziej wymagający. Chcą być zaskakiwani. Bacznie obserwują wszystko, co dzieje się w gastronomicznym świecie. Śledzą trendy, social media, a także kilka razy bardziej niż przed pandemią zastanawiają się nad odwiedzeniem jakiegoś miejsca – mówi Piotr Dorak, jeden z założycieli Nocnego Marketu

Street food wciąż jest uwielbiany przez wszystkich miłośników dobrej kuchni i smaków z całego świata, a przede wszystkim budzi spore zainteresowanie. Oczywiście nie da się ukryć, że cała gastronomia bardzo mocno odczuła skutki pandemii. Jednak my możemy nazwać się szczęściarzami, bo Nocny Market wciąż funkcjonuje i jest otwarty przez cztery dni w tygodniu. 

Każdego tygodnia na Nocnym Markecie znaleźć można ponad dwudziestu wystawców, którzy serwują kuchnie z całego świata. Między innymi tajską, japońską, włoską czy nawet polską. Są to wystawcy stali, którzy są z nami już od kilku lat, a także wiele nowych marek. Chcemy pomagać małym gastronomiom, które przez pandemię nie mogły rozwinąć swoich skrzydeł. Dlatego chętnie udostępniamy im naszą przestrzeń i pomagamy „stanąć na nogi”.

Pandemia zmieniła przede wszystkim nastawienie ludzi do całej branży kulturowo-gastronomicznej. Prawda jest taka, że po tak długiej przerwie wszyscy są wygłodniali i bardzo chętnie uczestniczą w gastronomicznych inicjatywach. Jeżeli o nas chodzi – odwiedzają nas zarówno stali bywalcy Nocnego, jak i nowi odkrywcy street foodu.

Klienci stali się o wiele bardziej wymagający. Chcą być zaskakiwani. Bacznie obserwują wszystko, co dzieje się w gastronomicznym świecie. Śledzą trendy, social media, a także kilka razy bardziej niż przed pandemią zastanawiają się nad odwiedzeniem jakiegoś miejsca. Nam to zdecydowanie odpowiada – bardziej wymagający goście są dla nas napędem do jeszcze lepszych działań.

Jednym z nowych trendów jest na pewno wychodzenie z tradycyjnych street foodowych potraw, eksperymentowanie, przenoszenie smaków na różne kulinarne pola. O ile uliczna kuchnia była kiedyś przewidywalna i w pewnym sensie tradycyjna, teraz obserwować możemy sporą ilość nowych odsłon street foodu. Kuchnie bardzo angażują się w kreowanie swoich smaków.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.