[SPECJALNIE DLA NAS] Tniemy koszty na potęgę, ale racjonalnie. Optymalizujemy każdy z naszych działów, co jestem przekonany, pozwoli nam na odbicie z dużo większą energią – mówi w rozmowie z Nowościami Gastronomicznymi Piotr Niemiec, prezes Gastromall Group.

Ma Pan duszę sportowca, więc trudności nie są dla Pana czymś nowym. Czy ta sytuacja umocniła Pana, otrzymał Pan wsparcie od zespołu?
Na sukces każdego sportowca nawet w dyscyplinach sportów indywidualnych pracuje sztab współpracujący. W moim przypadku mam to szczęście, że moim teamie są ludzie z pasją, o twórczych zdolnościach i dzięki wspaniałej relacji, jaką wspólnie wytworzyliśmy, możemy realizować unikalne projekty.
Jaka jest aktualna sytuacja Gastromall? Czy widać już powrót ludzi do biur, a tym samym do Olimpu?
Niestety nie. Powrót do restauracji Gastromall prowadzonych w biurach, jeszcze się nie rozpoczął. Zmiany tej sytuacji oczekujemy we wrześniu. Przede wszystkim tniemy koszty na potęgę, ale racjonalnie. Optymalizujemy każdy z naszych działów, co jestem przekonany, pozwoli nam na odbicie z dużo większą energią.
W ubiegłym roku zaczęliście Państwo testować wirtualne trendy. Postawiliście na dark kitchen.
Gastromall stworzył sieć ponad 300 wirtualnych restauracji reprezentujących 22 różnorodne brandy. Z sukcesem wdrażamy nasz system dark kitchen u restauratorów, zgłaszających się do nas. W ten sposób również w czasie luzowania restrykcji pomagamy im generować spore dodatkowe przychody bez zwiększania kosztów stałych.
Przed jakimi wyzwaniami stanęliście przy otwarciu gastronomii w maju? Jak wygląda kwestia personelu i umów najmu?
Naszym atutem jest to, że utrzymywaliśmy zdecydowaną większość pracowników, którzy piastują strategiczne stanowiska w naszej organizacji. Oczywiście wiąże się to z olbrzymim wysiłkiem finansowym. Dziś z perspektywy czasu, gdy restauratorzy borykają się z brakami kadrowymi, widać, że była to bardzo dobra decyzja.
Jak ocenia Pan wsparcie rządowe i czy udało się Państwu z niego skorzystać?
Wsparcie rządowe było niezbędne, pomocne, ale niewystarczające. Gastromall Group jako duża firma, niestety nawet do tej pory nie otrzymała wsparcia z tarczy PFR 2.0, nie otrzymała zwolnienia z ZUS w pierwszych okresach lockdownu. Niestety, zasady uczciwej konkurencji w tym zakresie nie zostały zachowane.
Jakie działania mogłyby polepszyć sytuację gastronomii w centrach handlowych i biurowcach?
Na pewno wprowadzenie ustawy, która doprecyzuje jednoznacznie art. 15.z.e wraz z obniżką czynszu o 50 proc. po ponownym otwarciu lokali pozwoli zaoszczędzić czas w przedłużających się negocjacjach. Rozszerzenie tej pomocy również na usługowe powierzchnie w centrach biurowych byłoby jak najbardziej pomocne.
CAŁĄ ROZMOWĘ PUBLIKUJEMY W
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione