Polacy stawiają na piwo bezalkoholowe

Udostępnij artykuł
W nadchodzącym sezonie letnim 80 proc. dorosłych konsumentów sięgnie po piwo. Aż 7 na 10 z nich prawdopodobnie za każdym razem wybierze coś innego, bo poszukiwanie nowych smaków i wariantów to najbardziej widoczny trend w branży piwnej. Grupa Żywiec stawia na zaskakujące połączenia smakowe i kolejne propozycje bezalkoholowe, które mają szansę zdobyć gusta nie tylko piwoszy.
Pszeniczne i IPA bez proc. – nowa odsłona bezalkoholowej rewolucji

Piwa bezalkoholowe i piwne specjalności to nieustannie motory napędowe rynku piwa w Polsce.
W ubiegłym roku Grupa Żywiec podwoiła sprzedaż piw bezalkoholowych stając się liderem segmentu, który rośnie w tempie blisko 80 proc. Konsumenci mają jednak apetyt na znacznie więcej. Już 3 na 4 dorosłych Polaków pijących piwo bezalkoholowe oczekuje dalszego poszerzania oferty.

– Realizując wizję najlepszego portfela napojów dla dorosłych konsumentów, znacząco poszerzamy Strefę Zero. Łączmy sukcesy piwnych specjalności oraz piw bez procentów i wprowadzamy na rynek Żywiec Białe 0.0 proc. oraz Żywiec Sesyjne IPA 0.0. proc., czyli bezalkoholowe warianty znanych
i lubianych specjalności naszej flagowej marki. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników sprzedaży i widzimy w Strefie Zero duży potencjał na przyszłość – mówi Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu w Grupie Żywiec.

Radlery nie tylko na lato

W tym roku Grupa Żywiec jako pierwsza firma, wprowadza na dużą skalę radlera warzonego z użyciem ciemnych słodów. Warka Radler 0,0 proc. Ciemne Cytrynowe, które powstaje na bazie ciemnego piwa warzonego z kompozycji słodów: jasnego, karmelowego jasnego, monachijskiego, palonego i karmelowego ciemnego, nadająca piwu wyjątkowy ciemny kolor oraz goryczkowy, i orzeźwiający smak. To bardzo zaskakujące połączenie, które zachęci do spróbowania radlerów zupełnie nowych konsumentów, a także do sięgania po ten produkt poza typowym dla tego segmentu sezonem letnim.

Egzotyczne smaki Desperadosa i Dzikiego Sadu

Piwa smakowe to druga po piwach bezalkoholowych najszybciej rosnąca kategoria w branży piwnej. Grupa Żywiec dzięki różnorodnej ofercie marek Desperados i Dziki Sad posiada ponad 42 proc. udział w tym rynku. W tym roku w portfolio firmy pojawi się nowy wariant marki Desperados  – Desperados Mojito oraz Dziki Sad o smaku mango.

– Konsumenci sięgają po Desperadosa średnio pięć razy częściej niż po inne piwa smakowe, a każdy jego nowy smak wywołuje wzrost sprzedaży. Nowa odsłona Desperadosa Mojito łączy piwo o smaku tequili z orzeźwieniem mięty i limonki. To innowacja inspirowana ulubionym drinkiem Polaków i odpowiedź na autentyczne oczekiwanie fanów marki, którzy znają ten wariant z zagranicy – mówi Ewelina Kawnik, drink different & innovations manager w Grupie Żywiec.

Dziki Sad to innowacyjna kompozycja smaków, w której piwna goryczka łączy się z intensywnym smakiem owoców. W ofercie znajduje się już Dziki Sad w wariantach o smaku jabłka, śliwki
i czereśni. W tym roku do portfolio marki dołącza egzotyczny smak mango.

Nowoczesny łańcuch dostaw 

Rosnące oczekiwania konsumentów odnośnie różnorodności oferty przekładają się wyzwania stojące przed logistyką. Dostosowując się do zmian rynkowych Grupa Żywiec od lat inwestuje w elastyczność swojej produkcji i logistyki, aby jak najszybciej reagować na te zmieniające się potrzeby. W tym roku tuż przed Majówką firma rozpoczęła działalność nowego Centrum Dystrybucji w Elblągu, którego zadaniem jest zapewnienie lepszej dostępności produktów i bardziej efektywnej obsługi logistycznej klientów z północy Polski. To nowoczesne centrum może przygotować i wysłać w rynek nawet 150 samochodów ciężarowych z piwem na dobę. Wartość nowej inwestycji na elbląskiej Modrzewinie to kilkadziesiąt milionów złotych. Zatrudnienie w nowym centrum znajdzie blisko 100 osób.Grupa Żywiec inwestuje także w  efektywny transport swoich produktów. Aby zapewnić płynność dostaw na trudnym rynku transportowym, który w ostatnich latach zmaga się z niedoborem pracowników, firma stworzyła pierwszy w Polsce program lojalnościowy dla kierowców pod nazwą KIERUNEK Ż. To rozwiązanie przygotowane specjalnie dla kierowców zawodowych, gdzie za każdy kilometr transportu wykonywanego na rzecz Grupy Żywiec, zdobywają punkty, które wymieniają na atrakcyjne nagrody. W programie zarejestrowało się już ponad  tysiąc kierowców, a najbardziej aktywni częściej realizują przewozy dla Grupy Żywiec.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – KWIECIEŃ  2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 16.05.2019
Aktualizacja: 16.05.2019