Polska oferta sezonowa w Restauracji IKEA

Udostępnij artykuł

W dniach 3 – 31 października IKEA zaprasza na słodkie promocje, m.in. bułeczkę cynamonową za 1 zł do każdej dużej kawy (w kawiarni), trzy bułeczki za 7 zł i rabat 25 proc. za rodzinne opakowanie 510 g. W ofercie pojawią się także polskie akcenty sezonowe oraz zmiany w roślinnym menu.

Fika to nie tylko przerwa na kawę w szwedzkim wydaniu. Dla Szwedów to wręcz rytuał, moment wytchnienia obchodzony każdego dnia, celebrowany filiżanką kawy i słodkimi wypiekami. Kultowa bułeczka cynamonowa (szw. kanelbullar), to nieodłączny element fiki oraz najpopularniejszy wypiek w Szwecji. Przepis ten został spopularyzowany po I wojnie światowej, kiedy to wszystko zaczęło wracać do normalności, a składniki spożywcze były bardziej dostępne. Wyrabia się ją z ciasta pszennego, przełożonego maślanym nadzieniem cynamonowym, a na koniec ozdabia cukrem perłowym.

Poza Dniem Bułeczki Cynamonowej, który przypadał na 4 października, Szwedzi obchodzą m.in. dzień bułeczek szafranowych, raka, śledzia, a także odpowiednik Tłustego Czwartku – Fettisdagen, podczas którego zajadają się semlor – pszennymi bułeczkami wypełnionymi masą migdałową.

Nadchodzące nowości w IKEA

Od 11 października br. IKEA planuje wprowadzić wiele nowości do swojej oferty spożywczej. Będą to zarówno nowe odsłony klasycznych produktów, jak na przykład dania z klopsikami wegetariańskimi czy łososiem, ale dodatkowo przygotowano polską ofertę sezonową, w której znajdą się m.in. zupa dyniowa, grzybowa, pierogi z kurkami i sosem, sałatka z pieczoną dynią, karmelizowaną śliwką i serem pleśniowym.

W związku z przywiązaniem i szacunkiem, jakim Szwedzi darzą święta, nic dziwnego, że IKEA co roku przygotowuje specjalną ofertę na nadchodzący sezon. Oprócz tego w ofercie pojawią się takie produkty spożywcze jak ciasto piernikowe, ciastka owsiane z cynamonem, ciastka migdałowo-imbirowe, lukier do dekorowania, zaprawa korzenna w butelce oraz dobrze już znane i lubiane – piernikowe domki DIY.

Roślinne menu

Od 1 października wszystkie rynki Grupy Ingka (największego detalisty IKEA) oferują żywność pochodzenia roślinnego po tej samej lub niższej cenie niż alternatywy mięsne. Celem jest, aby do 2025 roku 50 proc. głównych posiłków oferowanych w restauracji było pochodzenia roślinnego.

Ostatnie badania potwierdzają, że 9 na 10 osób jest skłonnych podjąć kroki w celu przeciwdziałania zmianom klimatu, a znaczna liczba osób jedzących mięso byłaby skłonna przejść na alternatywy roślinne, jeśli smakują równie dobrze i nie są droższe.

IKEA jest zdeterminowana bardziej niż kiedykolwiek, by przyczyniać się do ograniczenia globalnego ocieplenia poprzez dążenie do zmniejszenia o połowę emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.

Obecny system żywnościowy przyczynia się do 25-30 proc. światowych emisji gazów cieplarnianych, z czego znaczna część pochodzi z produkcji żywności odzwierzęcej. Zastępując jeden lub więcej posiłków żywnością pochodzenia roślinnego, każdy może przyczynić się do zmniejszenia śladu klimatycznego. IKEA chce oferować swoim konsumentom różnorodne wybory żywieniowe, także zdrowsze i roślinne alternatywy w przystępnej cenie. Zrównoważona dieta nie wymaga całkowitego zrezygnowania ze spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego, lecz spożywania ich w mniejszych ilościach i nieco rzadziej. Dlatego uwielbiane mięsne klopsiki, a także szeroka oferta owoców morza pozostaną w ofercie IKEA Food.

Obecnie co piąty klops na talerzach w naszej Restauracji jest bezmięsny, a co siódmy hot dog sprzedawany w Bistro jest wegetariański. Nasi klienci, mimo że spożywają coraz więcej dań wegetariańskich i wegańskich, mogą wybierać także tradycyjną, opartą na mięsie kuchnię, a najchętniej wybierają nasze klasyczne klopsiki mięsnemówi Krzysztof Hernik, Krajowy lider ds. komercyjnych w IKEA Food.

Polityka zero waste w IKEA

W Restauracjach IKEA w Polsce, nie marnuje się jedzenia. Przez ostatnie dwa lata dzięki polityce „zero waste” udało się zmniejszyć ilość odpadów żywnościowych o ponad połowę, co daje Polsce pierwsze miejsce na świecie na rynkach IKEA. Oszczędność wynosi tu 6,5 g na jedno zamówienie. IKEA Food w Polsce udało się zatem osiągnąć zamierzony cel, jakim było ograniczenie odpadów żywnościowych o 50 proc. w 2022 roku. Przez ostatni rok zaoszczędzono łącznie ponad 1,2 mln zł, prawie 90 ton żywności, 387 ton dwutlenku węgla oraz 225 tysięcy posiłków.

Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2022
>> Kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 12.10.2022
Aktualizacja: 12.10.2022