Polskie Jadło wprowadzi do obrotu akcje serii A2

Udostępnij artykuł

Polskie Jadło SA jest notowaną na GPW, jedną z największych spółek gastronomicznych w Polsce. Grupa prowadzi sześć restauracji pod nazwą Polskie Jadło, trzy Gościńce Polskie oraz rozwija franczyzowy koncept Sztuka Pieroga.

W 2009 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 13,9 mln zł, z czego 4,5 mln zł z działalności gastronomicznej, co oznaczało spadek o 46,77 proc. w stosunku do ub.r. – Znaczne zmniejszenie przychodów niemalże we wszystkich aspektach prowadzenia działalności zarówno gastronomicznej, sprzedaży operatyw jak i handlowej miało niewątpliwy wpływ na to, iż spółka nie ma wystarczajacej płynności finansowej, a co za tym idzie problemy z bieżącym regulowaniem zobowiązań – napisał zarząd w komentarzu do wyników finansowych za ubiegły rok. W I kw. 2010 r. spółka miała 0,07 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 1,11 mln zł zysku rok wcześniej.

Polskie Jadło SA jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych podmiotów operujących w sektorze usług gastronomicznych w Polsce. Działalność powstałej w 1996 roku spółki przez 10 lat koncentrowała się na rozwoju sieci restauracji Chłopskie Jadło. Po ich sprzedaży w 2006 roku pozyskane środki zostały zainwestowane w budowę i zarządzanie nowymi sieciami restauracji, gościńców i pierog arni. Drugim segmentem działalności firmy, rozwijanym od 2004 roku, jest produkcja i sprzedaż wyrobów i dań gotowych kuchni polskiej obecnie rozszerzona o produkcję i dystrybucję pierogów segmentu premium.