Pomorskie: 35 mln zł za trzygwiazdkowy hotel

Udostępnij artykuł

Hotel cechuje posiadanie dużego parkingu na około 150 samochodów oraz przestronnych sal konferencyjnych. Istnieje możliwość rozbudowy lub wybudowania na działce apartamentowca. Właściciele nie chcą podawać szczegółów.

Na polskim wybrzeżu funkcjonuje obecnie ponad 460 całorocznych obiektów noclegowych zbiorowego zakwaterowania, które oferują około 59 tys. miejsc noclegowych. Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield 115 z tych obiektów zostało sklasyfikowanych jako hotele. Ich udział w podaży miejsc noclegowych regionu wynosi 26,4 proc. Wszystkie zlokalizowane są w miejscowościach położonych bezpośrednio nad morzem. Dominują hotele trzygwiazdkowe – 50 obiektów (46,4 proc. miejsc noclegowych) i dwugwiazdkowe – 35 obiektów (19,8 proc. miejsc noclegowych). Hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych jest obecnie 23 (32,2 proc. miejsc noclegowych). Skupione są w popularnych kurortach nadmorskich.

Od stycznia do końca grudnia 2008 roku w regionie nadmorskim wynajęto około 1 040 tys. pokoi hotelowych, w tym niemal połowę turystom zagranicznym (45 proc.). W stosunku do 2007 roku zanotowano wzrost liczby udzielonych noclegów o 1 proc., w tym turystom zagranicznym o 5 proc., choć obłożenie spadło o około 3 punkty procentowe (42 proc.), w porównaniu z 2007 r. , co jednak wiązało się ze wzrostem podaży miejsc noclegowych. Wybrzeże Bałtyku charakteryzuje się w miarę równomiernym poziomem obłożenia. Różnica pomiędzy najwyższym wskaźnikiem wykorzystania pokoi hotelowych na Wybrzeżu Zachodnim i najniższym na Wybrzeżu Gdańskim wynosi zaledwie 4 punkty procentowe. Najlepiej rozwinięty rynek hotelarski na wybrzeżu Bałtyku mają Trójmiasto, Międzyzdroje, Kołobrzeg i Ustka.

 

Opublikowano: 26.07.2010
Aktualizacja: 26.07.2010