Powstaje sieć King Chicken

Udostępnij artykuł

– Preferowane lokalizacje to duże aglomeracje takie jak: Warszawa, Kraków, Szczecin, Katowice, Wrocław lub mniejsze miejscowości położone w pobliżu dużych miast oraz atrakcyjnych kurortów turystycznych np. nad morzem lub w górach. Minimalna powierzchnia lokalu pod King Chicken to 100 mkw., optymalna to 200 mkw. Koszty inwestycji kształtują się na poziomie 200-350 tys. zł – czytamy na portalu.

FranczyzawPolsce.pl przeanalizował segment restauracji oferujących kurczaki w chrupiącej panierce. Liderem jest oczywiście KFC (około 115 lokali w całym kraju), ale powstaje coraz więcej konkurencyjnych systemów, które planują ekspansję.

Jakiś czas temu zdecydowała się na to Telepizza, tworząc markę Crunchy Chicken. Powstało nawet kilka lokali dedykowanych tylko tej ofercie. Obecnie jednak kurczakowe dania wzbogacają przede wszystkim menu 120 pizzerii działających w sieci.

Aktualną ofertę franczyzową posiada natomiast United Chicken – marka rozwijana w Polsce przez poznańską firmę Lorien Foodservice. Jest ona master franczyzobiorcą tego konceptu, znanego na świecie (obecnego w 44 krajach świata). U nas pierwsza restauracja pod marką United Chicken powstała w ubiegłym roku w Koninie. Dziś działają już cztery.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 19.07.2010
Aktualizacja: 19.07.2010