Jak informuje firma, wyjątkowość konceptu Puro polega na koncentracji na właściwej funkcji hotelu, czyli miejscu, w którym zatrzymujemy się, aby odpocząć i spędzić noc. Kluczowa w tym projekcie jest lokalizacja obiektu – hotel musi się znajdować w samym centrum życia kulturalnego i społecznego miasta, w sąsiedztwie obiektów restauracyjnych, kin, teatrów i zabytków.
– Zależy nam na tym, by goście płacąc za Puro Hotel mieli świadomość, że płacą jedynie za rzeczy, z których korzystają i że nie muszą pokrywać kosztów utrzymania restauracji czy siłowni – podkreśla Rune Askevold, CEO Puro Hotels.
– Taka filozofia pozwoliła nam na stworzenie nowego modelu biznesowego w branży hotelarskiej, który zapewnia luksusowe warunki za przystępną cenę. Skoncentrowaliśmy się na rzeczach najważniejszych dla gościa mając świadomość, że im większa automatyzacja rozwiązań tym niższe koszty stałe funkcjonowania obiektu, a w konsekwencji niższa cena usługi hotelowej. Dodatkowo, oferta każdego hotelu będzie dopasowana do potrzeb współczesnego podróżującego biznesmena, aby zapewnić mu funkcjonalne i zaawansowane technologicznie środowisko, w którym można wygodnie i łatwo pracować jak w warunkach biurowych, a jednak z dala od biura – podkreśla Askevold.
Grupa kapitałowa Genfer zamierza do końca 2015 roku wybudować 8 obiektów w największych miastach Polski. – Mamy nadzieję, że Puro Hotel spotka się z zainteresowaniem i uznaniem naszych przyszłych klientów. Wierzę, że idea inteligentnych hoteli przyjmie się na polskim rynku – dodaje Rune Askevold, CEO Puro Hotels.
Wrocławski Puro Hotel zlokalizowany będzie w samym centrum miasta, przy ulicy Włodkowica 6, pięć minut piechotą od wrocławskiej Starówki. Obiekt będzie oferował 102 pokoje, zlokalizowane na trzech piętrach. Pod budynkiem znajdować się będzie jednopoziomowy parking dla klientów hotelu z inteligentnym systemem nadzoru ruchu zaprojektowanym tak, by zapewnić szybką i skuteczną obsługę. Projekt architektoniczny wrocławskiego Puro Hotel przygotowała Autorska Pracownia Architektury Hubka.
Jak informują przedstawiciele firmy, koncept inteligentnych hoteli zakłada stworzenie sieci obiektów, które dzięki doskonałej lokalizacji, innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym i nowoczesnemu designowi zaoferują wysoką jakość usług za rozsądną cenę.
– Każdy kto potrafi korzystać z Internetu i obsługuje telefon komórkowy, w ekspresowym tempie
i bez problemu zarezerwuje pokój oraz samodzielnie zamelduje i wymelduje się z Puro Hotel. Rezerwacja pokoju będzie możliwa za pośrednictwem internetowego systemu rezerwacji lub w samym hotelu przy użyciu panelu rezerwacyjnego. W samym hotelu nie będzie tradycyjnej recepcji, gdyż maksymalne uproszczenie i skrócenie procedur czynią hotel niemalże samoobsługowym. Całą dobę do dyspozycji gości będzie consierge, który będzie służył wiedzą i pomocą, tak by umilić gościom pobyt. Inteligentne rozwiązania czekają również na gości w pokojach hotelowych. Centralny panel dotykowy umożliwia sterowanie klimatyzacją oraz kolorem i natężeniem zainstalowanego oświetlenia ledowego – informują przedstawiciele sieci.