Renata Dąbrowska, Purchasing Manager Regent Warsaw Hotel
[SPECJALNIE DLA NAS] Moim zdaniem rok 2020 zgodnie z trendami ostatnich lat będzie kolejnym rokiem rozwoju przedsiębiorstw oferujących ekologiczne rozwiązania. Coraz więcej hotelarzy angażuje się w działania mające na celu dbałość o środowisko. Także oczekiwania gości zmieniają się w tym aspekcie i należy im sprostać.

Stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych, panele słoneczne oraz własne pasieki pojawiają się coraz częściej w obiektach hotelowych w kraju i na świecie. Przykładem jest nasz hotel, w którym od połowy stycznia br. działają już pierwsze w Warszawie i piąte w Polsce stacje ładujące Tesla Supercharger. Opakowania z tworzyw biodegradowalnych jeszcze nie zdominowały naszego rynku, jednak w przyszłości będzie to konieczne, gdyż świadomość ekologiczna rośnie z roku na rok. Jednorazowe kubeczki, słomki, sztućce i naczynia plastikowe na wynos w dużej mierze funkcjonują jeszcze w wielu miejscach, ale coraz częściej są zastępowane przez przyjazne środowisku wyroby z tworzyw naturalnych. Na rynku od pewnego czasu pojawiają się kosmetyki hotelowe w opakowaniach podlegających recyklingowi, jednak nie wszyscy producenci mają je w swojej ofercie. W naszym hotelu wprowadziliśmy już od zeszłego roku papierowe słomki, kubki, materiałowe torby reklamowe, energooszczędne żarówki, a pasiekę i własny miód mamy już od dziewięciu lat.
Hotele o wyższym standardzie niechętnie podchodzą do alternatywy dyspenserów z uzupełnianymi kosmetykami z większych pojemników i preferują indywidualne opakowania.
Kwestia gospodarowania opadami staje się bardzo istotnym zagadnieniem, zarówno ze względów ekologicznych, jak i ekonomicznych. Zapewne odbiorcy w najbliższym czasie będą czynić starania o przeniesienie odpowiedzialności za recykling na dostawcę.
Zmieniają się także preferencje żywieniowe. Następuje wzrost świadomości i edukacja w zakresie składu i pochodzenia żywności, a także zwrócenie uwagi na wartości odżywcze. Co za tym idzie zwiększa się popyt na wszelkiego rodzaju produkty bio i eko, a także te o obniżonej zawartości tłuszczu i węglowodanów tzw. fit. Produkty bezglutenowe i bezlaktozowe są także coraz częściej oczekiwane przez gości hotelowych, dlatego warto byłoby rozszerzyć ofertę tych produktów i dostępność na rynku.
Od naszych dostawców, z którymi nawiązujemy długofalową współpracę, oczekujemy wychodzenia naprzeciw dominującym trendom oraz elastycznego dostosowania się do wymogów hotelu o wysokim standardzie.
Komentarz powstał na potrzeby:
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <


© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.