Restauracja w Ikea Targówek gotowa na przyjęcie nawet 600 gości

Udostępnij artykuł
Lokal powstał z potrzeby opowiedzenia historii o smacznej, prostej skandynawskiej kuchni oraz fantastycznej, bajkowej naturze Szwecji. Efektem zmian jest dużo większa powierzchnia samej restauracji, jak i liczby miejsc siedzących z nieco ponad 400 do 600 miejsc.

Inspiracja gęstym, zielonym i pachnącym lasem bezpośrednio przekłada się tutaj na konkretne rozwiązania. Mix mebli z litego drewna i nowoczesnych kompozytów (drewno z tworzywami sztucznymi) współgrają ze sobą tworząc współczesną interpretację tradycyjnych form i materiałów.

Stonowane kolory, użyte na ścianach grafiki z motywami lasu, brzozowy zagajnik w centralnym punkcie sali, organiczne formy dodatków i mebli przenoszą nas do krainy sąsiadów zza morza.

Jeden z obszarów restauracji dedykowano właśnie Bałtykowi. Tutaj intensywny, ciemny granat ścian, zaczerpnięty wprost z zimnej morskiej głębiny zestawiono z lekką szarością mebli i podłogi nawiązującą do rybich łusek i morskiej piany. Jasne brzozowe drewno wprowadza do całości ciepło i jest kolejnym odniesieniem do kolorystyki bałtyckiego wybrzeża. Całości dopełnia czarno- biała, prosta i zabawna komunikacja na ścianach.

Przed przystąpieniem do pracy nad projektem dokonano szeregu obserwacji i analiz dzięki którym rozwiązania przestrzenne zostały skrojone na miarę sklepu. Dzięki takiemu podejściu powstało przyjazne i inspirujące miejsce w którym funkcjonalny design widocznie przekłada się na wygodę i satysfakcję licznych miłośników szwedzkich przysmaków oraz skandynawskich form.
Autorką projektu wnętrza jest Sylwia Gieruszyńska, a za komunikację graficzną odpowiada Aleksandra Glinka.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 29.08.2019
Aktualizacja: 29.08.2019