Rezidor: 368,7 mln euro przychodów

Udostępnij artykuł

RevPar like-for-like wzrósł o 2,4 proc. do 60,8 mln euro. Obłożenie like-for-like wyniosło 62,1 proc. (58,3 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego). Najwyższy wskaźnik RevPar i obłożenie zanotowały hotele Radisson Blu (68,9 euro, 64,4 proc.).

W samym II kwartale 2010 roku Grupa Rezidor otworzyła hotele z łącznie 4 tys. nowych pokoi. Ponadto spółka podpisała kontrakty na nowe hotele, które zaoferują 3,5 tys. pokoi.

Jak już podawał portal Horecanet.pl, w I kw. 2010 r. przychody firmy wzrosły o 8,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2008 i wyniosły 165,7 mln euro. Strata po opodatkowaniu wyniosła 17,7 mln euro (19,2 mln euro w I kwartale 2009 r.). RevPar like-for-like spadł o 0,1 proc. do 54,6 euro. Obłożenie wyniosło 56,3 proc. (53,2 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego).

The Rezidor Hotel Group jest jedną z najszybciej rozwijających się firm branży hotelarskiej na świecie. Działa od 1993 roku. W Polsce działają hotele Radisson Blu i Park Inn. Hotele marki Radisson zlokalizowane są w Warszawie, Krakowie, Szczecinie i Wrocławiu oraz nowo otwarty (w połowie maja 2009 roku) w Gdańsku. Pierwszy hotel Park Inn w Polsce został otwarty 2 kwietnia 2009 r. w Krakowie. Jak już informowaliśmy, we Wrocławiu powstaje następny obiekt tej sieci. Według planów obiekt ma ruszyć w lutym 2012 roku. Rezidor widzi perspektywy rozwoju w naszym kraju. – Jesteśmy w trakcie negocjacji inwestycyjnych w kluczowych oraz mniejszych miastach Polski – mówi Tom Flanagan, wiceprezes regionu Europy Wschodniej w Grupie Rezidor.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 23.07.2010
Aktualizacja: 23.07.2010