Lokal w Żyrardowie to pierwszy lokal sieci, w którym w pełni zastosowano nowe standardy wystroju – nowoczesną, pomarańczowo-czarną kolorystykę, nowe wzory mebli i ciekawe rozwiązania dekoracyjne. Firma niedawno rozszerzyła swój asortyment oferując tortille i lody włoskie. Aktualnie w ofercie tych lokali znajdują się m.in. zapiekanki, hamburgery oraz pizze.
Dla zainteresowanych franczyzobiorców firma oferuje pomoc w wybraniu odpowiedniego lokalu oraz przygotowanie jego projektu. Pierwsi franczyzobiorcy sieci Payda mogą też obniżyć koszty otwarcia i skorzystać z promocyjnej opłaty franczyzowej. Obecnie wynosi ona 2,5 tys. zł netto, a poza materiałami franczyzowymi zawiera ona również koszt przygotowania banera zewnętrznego i stroje firmowe dla personelu.
Właścicielem sieci jest firma Max z Pabianic. Firma powstała w 2002 r. i jest właścicielem znaków towarowych Payda (polski fast food) oraz Grill Chata. Dla franczyzobiorców sieci Payda firma oferuje pomoc w zakresie merytorycznym, organizacyjnym i technicznym oraz udostępnienie znaku firmowego. Przewidywana suma inwestycji w lokal wynosi 30 tys. zł (bez opłat wstępnych). Pierwsza Payda powstała w 2002 r. Aktualnie w sieci działają cztery lokale, a dwa zostana otwarte wkrótce: we Wrocławiu i w Cieszynie.