Przykładem takich lokalizacji mogą być mniejsze miejscowości najczęściej pomijane do tej pory w planach rozwojowych kluczowych marek. Dodatkowym bodźcem rozwoju dla naszego segmentu może być program budowy dróg i autostrad i związane z tym zwiększone zapotrzebowanie na usługi gastronomiczne, m.in. na tzw. MOPach (profesjonalnie zorganizowanych parkingach). Innego tego typu okazją będą niewątpliwie inwestycje realizowane z myślą o EURO2012.
W związku z tym, że polski rynek gastronomiczny jest coraz bardziej nasycony, rosnącą popularnością wśród osób zainteresowanych posiadaniem własnej restauracji cieszy się franczyza, a więc prowadzenie własnego lokalu pod uznaną marką i według sprawdzonego know-how. Odnotowujemy wzrost zapytań ze strony prywatnych przedsiębiorców zainteresowanych tą formą działalności. Sądzimy, że tendencja ta utrzyma się przez dłuższy czas. W rękach licencjobiorców jest już ponad 40 proc. restauracji sieci McDonald’s w Polsce i liczba ta cały czas wzrasta.
Z powodu szerokiej oferty na rynku gastronomicznym rosną także wymagania klientów, którzy oczekują urozmaiconej oferty produktowej o wysokich walorach smakowych i jakościowych. McDonald’s w tym zakresie będzie kontynuował swoją strategię oferowania gościom szerokiej i ciekawej gamy produktów za cenę uwzględniającą realia polskiego rynku. Kolejnym kierunkiem realizowanym przez naszą firmę będzie proponowanie nowych rozwiązań i koncepcji uwzględniających konsumenckie preferencje. Jednym z przykładów takich realizacji jest rozwój lokali z opcją McCafe, tzn. znajdującą się wewnątrz restauracji oddzielną częścią kawiarnianą. Zamierzamy też kontynuować wraz z naszymi licencjobiorcami program modernizacji restauracji. Obecnie nowy architekturę i wystrój prezentuje już ponad 60 proc. lokali polskiego McDonald’s. Innym wartym uwagi rozwiązaniem jest Gym&Fun – interaktywne miejsce zabaw dla najmłodszych. Pierwsze Gym&Fun otwarto w Gdańsku. Kolejne jeszcze w tym roku.