Sakana: skupimy się na istniejących lokalach

Udostępnij artykuł

Jak wynika z założeń strategii rozwoju spółki w 2010 roku, firma zamierza skupić się na umocnieniu pozycji istniejących lokali, w szczególności lokali nowo otwartych w Katowicach i Warszawie. Zarząd firmy prognozuje, że w roku 2010 restauracje Sakana powinny osiągnąć na tle branży i warunków rynkowych satysfakcjonujące wyniki. – Osiągnięcie w nowo otwartych lokalach odpowiednich przychodów przy zachowaniu obecnej dynamiki pozwoli na zrównoważenie sfery kosztowej, w szczególności w zakresie płac i kosztów operacyjnych działalności, których wzrost w roku 2009 znacząco obciążył wyniki finansowe spółki. Obserwowany stopniowy wzrost przychodów w w/w lokalach pozwala stwierdzić, iż wybór lokalizacji restauracji należał do udanych – podaje spółka.

Kolejnym założeniem spółki jest odniesieniu przychodów generowanych z cateringu. "Konsekwentny rozwój oferty cateringowej, powinien skutkować wzrostem wyników sprzedażowych".

W roku 2009 zarząd Sakany rozpoczął negocjacje dotyczące możliwości powiększenia lokalu w Katowicach poprzez zaaranżowanie powierzchni na piętrze. – Rozmowy te planuje zakończyć w bieżącym roku podpisaniem listu intencyjnego określającego parametry najmu i aranżacji lokalu, co w konsekwencji prowadzić ma do podpisania umowy najmu. Biorąc pod uwagę stan sytuacji finansowej spółki, zarząd nie przewiduje możliwości finansowania wspomnianego przedsięwzięcia z środków własnych. Oznacza to konieczność poszukiwania współinwestora, lub sfinansowania przedsięwzięcia przy wykorzystaniu innych instrumentow finansowych – informuje zarząd.

W planach jest pondto rozwój sieci poprzez franczyzę. Spółka ma przygotowany pakiet franczyzowy, który został opracowany w roku 2009. – Wybór takiej formy rozwoju nie wymaga dużego zaangażowania kapitałowego, a jednocześnie powoduje brak konieczności dużych nakładów ze strony spółki, związanych z kontrolą danej jednostki należącej do sieci restauracji – twierdzi zarząd spółki.

Sakana SA jest polską spółka zarządzającą markami gastronomicznymi segmentu premium. Firma została założona w 2001 roku. Pierwsza restauracja powstała w Warszawie przy Pl. Teatralnym na ulicy Moliera.
 

Opublikowano: 29.06.2010
Aktualizacja: 29.06.2010