Selgros Cash & Carry wspiera młodych adeptów sztuki kulinarnej

Udostępnij artykuł

W dniach 29-30 marca w Zespole Szkół Przemysłu Spożywczego w Poznaniu odbył się finał VI Ogólnopolskiego Turnieju Kucharskiego. Uczestnicy z całej Polski zmierzyli się zadaniem konkursowym, czyli rybami morskimi. Partnerem strategicznym wydarzenia  oraz fundatorem nagród był Selgros Cash & Carry.  

Ryby morskie ze względu na wysoką wartość odżywczą i walory smakowe to produkty cenione i chętnie wykorzystywane w gastronomii. Dostępność ryb z mórz i oceanów całego świata powoduje chęć lepszego poznania ich właściwości i sposobów przyrządzania. Dlatego nie dziwi chęć popularyzacji tych produktów wśród uczniów szkół gastronomicznych i obrania ich tematem VI Ogólnopolskiego Turnieju Kucharskiego. 

Finał konkursu

W konkursie wzięli udział uczestnicy z dziewięć szkół z sześciu województw. Zadania turniejowe w finale zostały podzielone na część teoretyczną, w której należało wykazać się nie tylko wiedzą ogólnozawodową, lecz także znajomością technik przyrządzania produktów z zadania finałowego. Drugi etap polegał na przygotowywaniu dania głównego z ryb.  Potrawy były oceniane na podstawie kilku kryteriów, m.in. techniki wykonania, jakości oraz planowania, a także organizacji stanowiska pracy. Produkty niezbędne do wykonania zadań praktycznych dostarczył Selgros Cash & Carry. Firma od lat wspiera szkoły gastronomiczne, inwestując w najmłodsze pokolenie przyszłych szefów kuchni, również ekspertów gastronomii. 

Rywalizacja jest wpisana w zawód kucharza, dlatego ważne jest, aby już na etapie edukacji podejmować tego rodzaju wyzwania. Promowanie utalentowanych uczniów mobilizuje ich do pogłębiania wiedzy i poszukiwania nowych smaków. Cieszymy się z każdej możliwości wspierania ambicji naszych uczniów – mówi Zuzanna Szmyt, dyrektorka Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego im. J.J. Śniadeckich w Poznaniu, organizatora VI Ogólnopolskiego Turnieju Kucharskiego.  

Zwyciężczynią konkursu została Gabriela Michalczyk z poznańskiego Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego. Kolejne miejsca zajęli Marta Krzywińska z Zespołu Szkół nr 5 w Lublinie oraz Jakub Marian Gołuchowski z Zespołu Szkół nr 1 w Wieluniu. Trójka najlepszych zawodników została nagrodzona przez partnera strategicznego Selgros Cash & Carry bonami zakupowymi, natomiast zwyciężczyni otrzymała dodatkowo zestaw profesjonalnych noży kuchennych.  

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE marzec – kwiecień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 13.04.2022
Aktualizacja: 13.04.2022