Shell Café – nowa marka Shell

Udostępnij artykuł
Nowy koncept kawiarniano-gastronomiczny oferuje kawę premium i obsługę baristów. Od połowy sierpnia Shell Café jest dostępny na 237 stacjach w Polsce i na wybranych rynkach w Europie. Kolejne punkty będą otwierane w najbliższych miesiącach.
Jak Polacy piją kawę?

Jak wynika z badań SW Research[1] przeprowadzonych na zlecenie Shell Polska 86 proc. respondentów pije kawę codziennie. Z czego 26 proc. pije aż trzy kawy dziennie. 40 proc. badanych pije ją w godzinach porannych pomiędzy 6:00 a 10.00. Najczęstszym celem jest przyjemność czerpana z aromatu (62 proc.). Następnie chęć pobudzenia umysłu i organizmu do działania (48 proc.) lub codzienny rytuał (43 proc.).

Co ciekawe aż 80 proc. miłośników małej czarnej pije kawę „na mieście” z czego 41 proc. kupuje ją na stacjach paliw. 46 proc. respondentów przyznaje też, że w tym celu odwiedza stacje paliw minimum raz w tygodniu. Naturalną konsekwencja jest fakt, że stacje paliwowe rozwijają swoje oferty kawiarniano-gastronomiczne. Wprowadzają nowe, ulepszone marki kawy. Szczególnie, że jakość jest dla klientów coraz ważniejsza. Dla 78 proc. badanych największe znaczenie w ocenie jakości kawy ma jej zapach i aromat. Dla 76 proc. smak, a dla 37 proc. gatunek.

Zmiana jakości podróżowania

Z innego badania Shell, które objęło ponad 10 tys. klientów z pięciu krajów Europy, wynika, że na niektórych europejskich rynkach kawa jest jednym z głównych powodów zatrzymywania się na stacjach Shell. Zmiany w trendach związanych z mobilnością wskazują, że klienci prawdopodobnie będą szukali dodatkowych korzyści i wygód na stacjach. Dlatego firma postanowiła wykorzystać i rozwinąć swoje doświadczenia w sprzedaży kawy, wprowadzając markę Shell Café.

Shell Café będzie testować nowe opcje posiłków i napojów. Pierwszym wprowadzanym produktem będą własne mieszanki kawy dostępne na wybranych stacjach w Polsce:

  • ESPRESSO 80 proc. arabica i 20 proc. robusta. Ciemna palona, bogata, intensywna, korzenna, doskonale zrównoważona. Pochodzenie: Azja Południowo-Wschodnia, Środkowa Ameryka Południowa
  • LUNGO/AMERICANO 100 proc. arabica. Średnio palona. Pochodzenie: środkowa Ameryka Południowa
Poszerzona oferta spożywcza

Shell Café to również oferta spożywcza rozszerzona o croissanty czy kanapki marki własnej. Zmienia się również wnętrze stacji. Gościnne otoczenie kawiarniane ma zapewnić klientom odpoczynek przed dalszą podróżą.

Dla wielu klientów stacje Shell to dogodne miejsca do zrobienia zakupów, a nie tylko do tankowania. Oferujemy możliwość wypicia kawy wysokiej jakości, zjedzenia przekąski czy kupna składników na kolację. Chcemy, by stacje Shell były najbardziej dogodnymi miejscami dla klientów, którzy chcą w jednym miejscu załatwić jak najwięcej spraw. Wprowadzenie nowego konceptu – Shell Café – oznacza nowy etap rozwoju marki Shell. Świadczy o naszym zaangażowaniu w rozwój sieci i doskonalenie oferty. Cel, który nam przyświeca, to zapewnianie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń mówi Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell.

W ramach strategii rozwoju, Shell Retail wyznaczył sobie ambitny cel, zgodnie z którym do 2025 roku 50 proc. marży będzie pochodzić z produktów i usług pozapaliwowych. Żeby osiągnąć ten ambitny cel, planujemy skupić się na trzech czynnikach. Po pierwsze, rozwijaniu współpracy z naszymi kluczowymi partnerami. Po drugie, inwestycjach w obecne i nowo powstające stacje. Trzecim kluczowym czynnikiem jest dla nas rozwój marek własnych.Takich jak np. koncept Shell Café. Ponadto chcemy oferować klientom nowe i ulepszone udogodnienia. Od produktów do pielęgnacji samochodu po świeże potrawy i napoje. Także możliwość odbioru przesyłek oraz gościnne wnętrza, w których można się zrelaksować przy okazji tankowania.

Dla Shell kluczowy jest także cały proces przygotowywania kawy. Dlatego pracownicy stacji zostali przeszkoleni z obsługi baristycznej. Szkolenia pracowników firma przeprowadza w ramach specjalnego miejsca w Warszawie Akademii Shell Café.


[1] Badanie zostało przeprowadzone na grupie badawczej 1000 Polaków, którzy piją kawę min. raz w tygodniu, sierpień 2021.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 18.08.2021
Aktualizacja: 18.08.2021