Sieć Greco powiększy się o dwa lokale

Udostępnij artykuł

– W najbliższych tygodniach ruszy restauracja Greco w Bydgoszczy, gdzie właśnie kończymy prace budowlane. Do końca roku powstanie jeszcze jedna placówka, która zlokalizowana będzie na Dolnym Śląsku, prawdopodobnie we Wrocławiu – poinformował portal Horecanet.pl Mariusz Lignowski, prezes Medsun SA. Dodał, że planowana jest kolejna restauracja w Rumunii, ale za jej rozwój odpowiedzialna jest osobna spółka, która powiązana jest z polskim oddziałem sieci.

Lokale Medsun SA działają od ponad 18 lat. Do 2009 roku otwierane były pod marką Ready’s, jednak zdecydowano się zmianę całek koncepcji lokali i przemianowanie ich na Greco (obecnie trwa proces zmiany marki). Nowa nazwa ma się jednoznacznie kojarzyć z potrawami kuchni greckiej, które serwowane są w lokalach (gyros, bryzola, suvlaki). Jak informują przedstawiciele sieci, proces zmiany marki powoduje duże zainteresowanie ze strony franczyzobiorców.

Przewidywana suma inwestycji w lokal sieci to: opłata wstępna – 10 tys. zł (uzależniona jest od nakładu ponoszonego przez przyszłego inwestora na przystosowanie lokalu), koszt inwestycji od 120 tys. zł (jest to najmniejszy koncept o powierzchni około 45 mkw. zlokalizowany w centrum handlowym, położony zazwyczaj w części typu food court) oraz opłata miesięczna w wysokości 7 proc. od obrotu netto (z czego część jest przeznaczana na reklamę i marketing).

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.07.2010
Aktualizacja: 28.07.2010