Smazymy.com z kampanią społeczną #WspieramLokalneLokale

Udostępnij artykuł
Jej celem jest zachęcenie konsumentów do składania zamówień z dostawą do domu w lokalnych restauracjach i tym samym wsparcie punktów gastronomicznych w czasie wprowadzonego na terenie kraju stanu zagrożenia epidemicznego. Akcja jest prowadzona przez redakcję Smazymy.com, którego inicjatorem są ZT Kruszwica SA.

W związku z wprowadzeniem Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku[1] w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, od 14 marca 2020 roku została ograniczona działalność m.in. restauracji, kawiarni czy barów. Obecnie mogą one świadczyć jedynie usługi na wynos i na dowóz. 

Z kolei na co dzień głównym źródłem utrzymania większości restauracji są usługi świadczone w lokalu. W 2019 roku aż 59 proc. Polaków, którzy ukończyli 15 rok życia, odwiedzało lokale gastronomiczne. Średnio w punktach HoReCa bywali cztery razy w miesiącu i wydawali 130 zł miesięcznie. Z kolei jedzenie na wynos zamawiało 36 proc. Polaków, przy czym jako główne okazje do zamawiania posiłków respondenci podawali: brak jedzenia w domu – 47 proc., brak czasu na gotowanie – 42 proc. i spotkania ze znajomymi – 38 proc.[2]. Restauratorzy stanęli więc w obliczu podwójnie trudnej sytuacji – z jednej strony zamknięcia lokali dla konsumentów, z drugiej – w związku z zaleceniami, by pozostawać w domu i nie spotykać się z innymi osobami – zmniejszenia liczby okazji do zamawiania posiłków.

Odpowiadając na obecną sytuację kucharzy, szefów kuchni, restauratorów i cukierników, redakcja portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem jest ZT Kruszwica, stworzyła kampanię społeczną #WspieramLokalneLokale. Celem akcji jest zwrócenie uwagi konsumentów na trudną sytuację, w jakiej znalazła się branża HoReCa i wsparcie jej poprzez zachęcenie do składania zamówień w lokalnych lokalach z dowozem do domu. 

Myślę, że większość, jeśli nie każdy z nas, ma bliskie sercu lokale gastronomiczne. Lubimy do nich chodzić samodzielnie, ze znajomymi, z rodziną, a może też kojarzą nam się z jakimiś specjalnymi okazjami – urodzinami, rocznicami, oświadczynami. W obecnej sytuacji w dużej mierze to od nas zależy czy po zniesieniu stanu zagrożenia epidemiologicznego będziemy mogli je nadal odwiedzać. Dlatego też w imieniu portalu Smazymy.com i ZT Kruszwica serdecznie zachęcam do przyłączenia się do akcji #WspieramLokalneLokale i zamawiania posiłków z dowozem do domu – powiedziała Katarzyna Noga, Marketing Manager B2B, ZT Kruszwica.

Aby włączyć się do akcji #WspieramLokalneLokale wystarczy wykonać cztery proste kroki:

  1. Złożyć zamówienie z dostawą do domu z dowolnej restauracji.
  2. Zrobić dowolne zdjęcie i umieść w swoich mediach społecznościowych.
  3. Oznaczyć na zdjęciu restaurację, w której zostało złożone zamówienie i dodać hashtag #WspieramLokalneLokale.
  4. Podzielić się informacją o kampanii z innymi.
SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.


[1] Źródło: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000433/O/D20200433.pdf

[2] Źródło: Gfk, Raport “Rynek gastronomiczny w Polsce 2019”.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 24.03.2020
Aktualizacja: 24.03.2020