Sodexo Polska z nowym certyfikatem jakości ISO

Firma pozytywnie przeszła audyt przeprowadzony przez zewnętrzną jednostkę ISOQAR. Na tej podstawie otrzymała certyfikat ISO 45001 potwierdzający najwyższe standardy w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy na terenie restauracji pracowniczych Sodexo.

Certyfikację przyznano po audycie standardów produkcji i dystrybucji posiłków w kilku restauracjach Sodexo Polska. ISO 45001 to certyfikat dotyczący systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Został wprowadzony w marcu 2018 roku w miejsce certyfikacji OHSAS 18001. Wszystkie organizacje, które działały w oparciu o OHSAS 18001 miały trzy lata na dostosowanie się do nowych wymagań.

Certyfikat ISO 45001, świadczący o zachowaniu najwyższych standardów w zakresie produkowanej i dystrybuowanej przez naszą firmę żywności. To urzeczywistnienie starań o najlepszą jakość, która zawsze jest dla nas priorytetem. Pozytywny wynik audytu cieszy tym bardziej, że potwierdza w praktyce skuteczność działań ochronnych. Te przyczyniają się do zapewnienia wysokich standardów bezpieczeństwa – mówi Marta Diop, Corporate Segment Director Poland w Sodexo Polska. 

Nowa norma ISO 45001 wprowadziła liczne różnice w stosunku do starej certyfikacji OHSAS 18001. Przede wszystkim, aktualne podejście zorientowane jest na procesy, a nie na procedury. Ponadto, nowa norma wprowadza pojęcie „Kontekstu Organizacji”, czyli otoczenia, w którym funkcjonują zarówno sama organizacja, jak i jej system BHP. Dodatkowo, audyt uwzględnia analizę potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych, takich jak dostawcy, podwykonawcy czy pracownicy. W ramach nowych norm kładziony jest też nacisk  na podejście do systemów w oparciu o analizę ryzyk i szans w obszarze zarządzania oraz BHP.

Kierujemy serdeczne podziękowania dla wszystkich naszych pracowników, ale także dla partnerów biznesowych. Ciągłe podnoszenie standardów to zawsze efekt wspólnych wysiłków, które bardzo doceniamy, a bezpieczeństwo od zawsze jest częścią naszego firmowego DNA. Nasze przywiązanie do tej kwestii pozwala nam świadczyć usługi z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i higieny pracy. Także bezpieczeństwa żywności, co miało niebagatelne znaczenie szczególnie w czasie pandemii koronawirusa  –  dodaje Marta Diop.

Oprócz normy ISO 45001, Sodexo Polska w obszarze usług żywieniowych legitymuje się certyfikatem ISO 22000. Potwierdza on spełnianie międzynarodowego standardu w obszarze systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności. Wysoki standard usług firmy potwierdzają także pozostałe certyfikaty ISO: 14001:2015 (system zarządzania środowiskiem), 9001:2015 (system zarządzania jakością). Firma posiada także, jako jedyna w Polsce, certyfikat ISO 55001:2014 (system zarządzania zasobami; Asset Management System) przyznany dla zakładu P&G w Warszawie, w którym Sodexo Polska świadczy usługi z zakresu Facility Management.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.