Sodexo Polska z pierwszym Raportem CSR

Udostępnij artykuł

Publikacja uwzględnia wykaz odpowiedzialnych praktyk Sodexo Polska, które odpowiadają strategii zrównoważonego rozwoju – Better Tomorrow 2025. W raporcie mowa m.in. o walce z marnotrawieniem żywności, budowaniu kultury zdrowia i bezpieczeństwa, optymalnym zarządzaniu zasobami, a także zmniejszaniu śladu węglowego.

Sodexo jest obecne w Polsce od 1993 r. Firma cieszy się opinią lidera kompleksowej obsługi nieruchomości i usług żywieniowych. Oba te obszary biznesowej działalności od lat stanowią dla Sodexo platformę do podejmowania licznych inicjatyw z zakresu odpowiedzialności korporacyjnej. W 2022 r. Sodexo Polska postanawia podsumować katalog odpowiedzialnych praktyk i przedstawić go w formie raportu CSR.

Tegoroczna publikacja (dotycząca działań realizowanych w roku finansowym 2021) prezentuje dobre praktyki Sodexo Polska przyporządkowane do dziewięciu strategicznych zobowiązań określanych przez firmę jako Lepsze Jutro 2025 (Better Tomorrow 2025). Zobowiązania te pozostają w ścisłym związku z Celami Zrównoważonego Rozwoju ustanowionymi przez ONZ (SDGs) w 2015 r. i obejmują m.in.: dbanie
o bezpieczeństwo pracowników, odpowiedzialny łańcuch dostaw, a także zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne czy walkę z głodem i niedożywieniem.

Programy edukacyjne i motywacyjne związane z kulturą bezpieczeństwa w organizacji, inicjatywy wspierające przedsiębiorczość kobiet, również zmierzające do równowagi płci, promocja zróżnicowanej, zbilansowanej diety, programy włączające osoby z niepełnosprawnościami, sposoby optymalnego zarządzania zasobami czy metody walki z marnotrawieniem żywności. To tylko niektóre wątki, które podnosi tegoroczna publikacja Sodexo Polska, zilustrowana konkretnymi przykładami z życia firmy.

Raport Sodexo

Uwzględnianie interesu społecznego, aspektów środowiskowych, czy relacji z otoczeniem jest dla Sodexo jest w DNA działalności firmy.

Naszą misją jest poprawa jakości życia. Wierzymy, że każdy dzień robi różnicę. Wielokrotnie przekonaliśmy się, że nawet małe zmiany mogą mieć duży wpływ nie tylko na jednostki, ale także społeczeństwo i planetę. Działając w oparciu o globalne standardy i certyfikacje, mamy realny wpływ na wdrażanie rozwiązań przyjaznych środowisku. Zarówno w odniesieniu do naszej działalności, jak i działalności naszych klientów – mówi Monika Bentkowska, Country President Sodexo Polska.

Sodexo dystrybuuje Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu do swoich klientów
i partnerów, aby inspirować swoje biznesowe otoczenie do podejmowania podobnych inicjatyw na rzecz środowiska naturalnego czy lokalnych społeczności.

Zależy nam na tym, abyśmy wraz z naszymi partnerami biznesowymi mogli wzajemnie inspirować się do wdrażania dobrych praktyk. Razem możemy budować lepsze jutro – podkreśla Monika Bentkowska.

Sodexo Polska było wielokrotnie wyróżniane za swoje zaangażowanie w inicjatywy z zakresu CSR. Dobre praktyki firmy zostały uwzględnione, m.in. w raportach wydawanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu czy w raporcie  „Pracodawca na TAK” opublikowanym przez fundację TAKpełnosprawni. Firma otrzymała również dwukrotnie wyróżnienie Białego Listka CSR tygodnika „Polityka” jako przedsiębiorstwo wspierające zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE marzec – kwiecień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Autor: Horecanet
Opublikowano: 25.04.2022
Aktualizacja: 19.01.2023