Minimalna kwota inwestycji jaką musi dysponować potencjalny franczyzobiorca to około 120 tys. zł. Wszytskie opłaty franczyzowe negocjowane są indywidualnie (w zależności od wielkości lokalu oraz jego obrotu).
Solo Pizza liczy obecnie 10 lokali, w tym około siedem z Łodzi (m.in. CH Manufaktura, CH IKEA Port Łódź, ul. Piotrkowska). W planach firmy jest wyjście poza to miasto oraz otwieranie pizzerii w centrach handlowych. W latach 2010-2011 planowane jest otwarcie co najmniej pięciu nowych lokali. W menu Solo Pizza, oprócz sztandarowego dania, oferowane są sałatki, makarony i przekąski.
Obecnie coraz więcej sieci pizzerii wchodzi we franczyzę. Liderem jest Da Grasso, który prowadzi już łącznie 203 lokale pod trzema brandami. Tuż za tą siecią plasują się: Telepizza (120 lokali i wciąż chce zwiększać ich liczbę m.in. poprzez promocje dla franczyzbiorców), Pizza Dominium oraz Gruby Benek (po ponad 60 lokali) i Biesiadowo (obecnie 45 placówek, ale do końca bieżącego roku ma ich być 60).
Jak wynika z badań OBOP (przeprowadzonych na zlecenie Makro Cash & Carry) jedna trzecia zbadanych przez firmę Polaków, jadając poza domem, najczęściej wybiera restauracje z obsługą kelnerską. Dużą popularnością cieszą się także pizzerie, do których chodzi 25 proc. respondentów.