Lokal w Galerii Krakowskiej jest już w ostatniej fazie przygotowań do otwarcia. Aktualnie prowadzona jest rekrutacja personelu. Kraków to czwarte miasto w Polsce, w którym powstanie lokal sieci.
– Bardzo zachęca nas potencjał rozwoju rynku w Polsce, jednak zgodnie z naszą polityką nie ujawniamy danych inwestycyjnych dla poszczególnych rynków. Polski rynek kawiarni odnotował w ostatnim czasie bardzo duży wzrost. Od ponad roku jesteśmy jego częścią i cieszymy się mogąc oferować naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia, które określamy jako Starbucks Experience – powiedział Vladan Armus, brand president Starbucks na region Europy Środkowo-Wschodniej.
– Wyniki badania przeprowadzonego przez Gfk Polonia dla dziennika Rzeczpospolita pokazują, że Polacy wydają w kawiarniach coraz więcej pieniędzy. Grupa klientów, którzy wydają 21-30 zł wzrosła z 18 proc. w 2003 roku do 28 proc. w roku 2008. Z uwagi na fakt, że obecnie jedynie 8 proc. respondentów badania odwiedza kawiarnie regularnie, potencjał wzrostu tego sektora jest ogromny. Konsumpcja kawy przez polskie społeczeństwo w domu i poza domem w ostatnim dwudziestoleciu uległa potrojeniu – podkreśla nasz rozmówca.
Obecnie Starbucks posiada pięć kawiarni w Polsce – trzy w Warszawie, jedną we Wrocławiu oraz jedną w Poznaniu. Sieć należy do AmRest Coffee – joint venture AmRestu i Starbucksa.