Starbucks: we wrześniu ruszy kawiarnia w Krakowie

Udostępnij artykuł

Lokal w Galerii Krakowskiej jest już w ostatniej fazie przygotowań do otwarcia. Aktualnie prowadzona jest rekrutacja personelu. Kraków to czwarte miasto w Polsce, w którym powstanie lokal sieci.

– Bardzo zachęca nas potencjał rozwoju rynku w Polsce, jednak zgodnie z naszą polityką nie ujawniamy danych inwestycyjnych dla poszczególnych rynków. Polski rynek kawiarni odnotował w ostatnim czasie bardzo duży wzrost. Od ponad roku jesteśmy jego częścią i cieszymy się mogąc oferować naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia, które określamy jako Starbucks Experience – powiedział Vladan Armus, brand president Starbucks na region Europy Środkowo-Wschodniej.

– Wyniki badania przeprowadzonego przez Gfk Polonia dla dziennika Rzeczpospolita pokazują, że Polacy wydają w kawiarniach coraz więcej pieniędzy. Grupa klientów, którzy wydają 21-30 zł wzrosła z 18 proc. w 2003 roku do 28 proc. w roku 2008. Z uwagi na fakt, że obecnie jedynie 8 proc. respondentów badania odwiedza kawiarnie regularnie, potencjał wzrostu tego sektora jest ogromny. Konsumpcja kawy przez polskie społeczeństwo w domu i poza domem w ostatnim dwudziestoleciu uległa potrojeniu – podkreśla nasz rozmówca.

Obecnie Starbucks posiada pięć kawiarni w Polsce – trzy w Warszawie, jedną we Wrocławiu oraz jedną w Poznaniu. Sieć należy do AmRest Coffee – joint venture AmRestu i Starbucksa.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.07.2010
Aktualizacja: 21.07.2010