Starwood: 6-proc. wzrost obłożenia w I półroczu

Udostępnij artykuł

Średnia cena za pokój wyniosła 158,47 dol., co oznacza spadek o 0,5 proc.

Europejskie hotele Starwooda zanotowały po I półroczu 2010 r. RevPar w wysokości 126,17 dol. (wzrost o 8,2 proc.), a średnia cena za pokój (ADR) wyniosła 201,61 dol. (o 0,4 proc. mniej niż w zeszłym roku). Obłożenie pokoi kształtowało się na poziomie 62,2 proc. (wzrost o 5 proc.).

Hotele marki Sheraton (obecne także w Polsce) odnotowały obłożenie w wysokości 64,5 proc. (5,8-proc. wzrost), RevPar – 91,29 dol. (więcej o 9,3 proc.) oraz 0,5-proc. spadek średniej ceny za pokój (do 141,58 dol.). Wyniki hoteli Westin ukształtowały się następująco: RevPar wyniósł 116,93 dol. (wzrost o 8,1 proc.), średnia cena za pokój – 172,09 dol. (spadek o 1,1 proc.), a obłożenie – 67,9 proc. (5,7-proc. wzrost). Tymczasem, również obecna w naszym kraju, marka Le Meridien odnotowała obłożenie na poziomie 66 proc. (wzrost o 5,3 proc.), RevPar na poziomie 119,4 dol. (8,6-proc. wzrost) oraz ADR – 180,78 dol. (spadek o 0,2 proc.).

Starwood Hotels&Resorts posiada około 1 tys. obiektów w ponad 100 krajach, które funkcjonują pod markami: St. Regis, The Luxury Collection, Sheraton, Westin, Four Points by Sheraton, W, Le Meridien, Aloft i Element Hotels. W Polsce działa sześć hoteli grupy: Westin i Le Royal Meriden Bristol w Warszawie oraz cztery hotele Sheraton.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 23.07.2010
Aktualizacja: 23.07.2010