Subway stawia na alternatywne lokalizacje

Udostępnij artykuł

Jak czytamy na portalu, Subway stara się na całym świecie rozwijać swoje filie w nietradycyjnych miejscach takich jak szpitale, centra administracyjne czy lotniska. Podobnie ma być w Europie Środkowej i Wschodniej. W roku ubiegłym Subway uruchomił punkty w centrach administracyjnych w Pradze i w Warszawie. W tym zaś roku został otwarty pierwszy bar sieci w naszym regionie zlokalizowany przy stacji paliw (przy BP w Pyrzowicach). Nietradycyjne lokalizacje to niższy koszt dla franczyzobiorców sieci (koszty można ograniczyć nawet do 40 proc.).

Subway posiada aktualnie 34 restatauracje w Polsce. Do końca roku sieć będzie liczyła 50 placówek. Plan Subway’a to 200 restauracji do końca 2015 r.

Subway to sieć franczyzowych restauracji szybkiej obsługi, które oferują przede wszystkim kanapki i sałatki. Firma należy do Doctor’s Associates, Inc. i posiada ponad 32,6 tys. lokali w 91 państwach. Pierwsza placówka Subway w Polsce powstała w Krakowie na Placu Dominikańskim, niedaleko Rynku Głównego. Obecnie w Polsce znajdują się 34 restauracje, m.in.: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Bielsku-Białej, Poznaniu, Szczecinie, we Wrocławiu, w Łodzi, Płocku, Opolu, Rzeszowie i Lublinie. Tymczasem dziesięć kolejnych jest w przygotowaniu. Nowe placówki zlokalizowane będą m.in.: w Wałbrzychu, Warszawie, Gdańsku, Opolu, Kielcach, Ostrowie Wielkopolskim i Szczecinie.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 20.07.2010
Aktualizacja: 20.07.2010