Subway wszedł na stacje paliw

Udostępnij artykuł

– Stacje benzynowe nie są dla nas typową lokalizacją – mówi Martin Princ, przedstawiciel Subway na Europę Środkowo-Wschodnią. – Na całym świecie jest zaledwie kilkanaście stacji paliw, przy których funkcjonuje Subawy. Jednakże nie oznacza to, że nie będziemy rozwijać naszych obiektów przy stacjach. Niestandardowe lokalizacje stanowią dla nas drugi główny sposób ekspansji. Obecnie ponad 7 tys. z 32 tys. naszych punktów jest otwieranych właśnie w niestandardowych miejscach. Spodziewamy się, że w przyszłości będziemy się rozwijać na stacjach paliw w całej  Polsce – dodaje .

Jak podkreśla przedstawiciel firmy, restauracje Subway nie są zarezerwowane jedynie dla stacji dużych koncernów paliwowych. – Myślę, że nie jest to kwestia marki, ale dobrej lokalizacji, która może przyciągnąć odpowiednią liczbę klientów – dodaje.

Subway to sieć franczyzowych restauracji szybkiej obsługi, które oferują przede wszystkim kanapki i sałatki. Firma należy do Doctor’s Associates, Inc. i posiada ponad 32,6 tys. lokali w 91 państwach. Pierwsza placówka Subway w Polsce powstała w Krakowie w 2004 roku na Placu Dominikańskim, niedaleko Rynku Głównego. Obecnie w Polsce znajdują się 34 restauracje: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Bielsku-Białej, Poznaniu, Szczecinie, we Wrocławiu, w Łodzi, Płocku, Opolu, Rzeszowie i Lublinie. Tymczasem dziesięć kolejnych jest w przygotowaniu. Nowe placówki zlokalizowane będą m.in. w Wałbrzychu, Warszawie, Gdańsku, Opolu, Kielcach, Ostrowie Wielkopolskim i Szczecinie. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami firmy na 2010 rok planowane jest uruchomienie przynajmniej 2 tys. nowych restauracji na całym świecie. Na bieżący rok zapowiedziane jest 20 nowych lokali w Polsce, pięć w Czechach oraz kilka na Węgrzech i Słowacji.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.06.2010
Aktualizacja: 30.06.2010