– Rok 2010 podobnie jak 2009 jest trudny dla firm działających w sektorze gastronomii i wymaga dużych nakładów finansowych zarówno w reklamę, jak i promocje konsumenckie. Nie zmienia to jednak faktu, że Polska jest rynkiem perspektywicznym i wraz ze wzrostem przychodów konsumentów mają szanse dynamiczne rosnąć przychody firm. W roku 2011 spodziewam się ożywienia rynku, zaś rok 2012 powinien przynieść wzrosty porównywalne z tymi z lat 2007 i 2008 – twierdzi Dariusz Bąk.
– Rynek pizzerii jest jednym z najbardziej konkurencyjnych, ponieważ obecnych jest na nim nie tylko kilkanaście sieci, ale również niezliczona ilość niezrzeszonych pizzerii, a nawet restauracji i barów oferujących pizzę jako uzupełnienie swojego menu. Oczywiście nadal jest na rynku miejsce na kolejne pizzerie, niemniej ryzyko porażki jest znacznie większe niż w poprzednich latach. Zapewne z tego powodu obserwujemy znaczący wzrost zainteresowania systemem franczyzowym Telepizza Poland, ponieważ uczestnictwo w sieci, która dysponuje profesjonalnym wsparciem i reklamą znaczenie zwiększa szansę że nowo otwarta pizzeria będzie od pierwszego miesiąca dochodowa – komentuje nasz rozmówca.
Sieć Telepizza posiada około 1100 restauracji w takich krajach, jak Hiszpania, Chile, Portugalia, Polska. W naszym kraju 119 lokali daje sieci drugą pozycję na rynku pizzerii (po Da Grasso, która ma ponad 200 placówek). 60 proc. pizzerii sieci stanowią lokale własne, 40 proc. – franczyzowe.