Thai Wok sprzedał 5 mln pad thai’a w pandemii

Udostępnij artykuł
Spółka podsumowała, jakie dania w czasie pandemii z kuchni tajskiej wybierali Polacy. Niekwestionowanym królem jest pad thai.

Kuchnia tajska jest bardzo popularna w Polsce. Coraz więcej osób decyduje się na dania, które kuszą pięcioma smakami: kwaśnym, słodkim, słonym, gorzkim i umami. Od momentu rozpoczęcia się pandemii, w zestawieniach najczęściej zamawianych kuchni na wynos, dania azjatyckie były wybierane zaraz po burgerach, pizzy i kebabach.

W naszych raportach sprzedaży widać bardzo wyraźnie, trzy dominujące dania, które najczęściej zamawiali polscy konsumenci. To pad thai, pad udon oraz ryż smażony. Sam pad thai od początku pandemii, czyli od marca 2020 do maja 2021 został sprzedany w ilości prawie 5 milionów porcji. Przeważającą wersją był pad thai z kurczakiem. Kolejne dwie pozycje sprzedały się w ilości ponad 1 milion porcji każda – podsumowuje Bartosz Brusikiewicz, dyrektor zarządzający siecią Thai Wok.

Pad Thai to najpopularniejsze danie kuchni tajskiej serwowane w restauracjach na całym świecie. Swoją popularność i miano potrawy narodowej zawdzięcza zamachowi stanu na czele, którego stanął Phibun. To właśnie on ponad osiemdziesiąt lat temu ogłosił konkurs na stworzenie dania narodowego. Został nim smażony makaron ryżowy po tajsku. Potrawa bardzo szybko zyskała miano pierwszego tajskiego dania ulicznego.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Jego podstawowymi składnikami są makaron ryżowy, warzywa, kiełki fasoli mung, tamaryndowiec, orzeszki, chilli, jajko. Także dodatki w postaci: kurczaka, wołowiny, krewetek czy tofu. Całość dopełnia sos ostrygowy, rybny oraz sosem pad thai na bazie naturalnych i orientalnych składników.

W Thai Wok’u za oryginalne receptury dań i sosów odpowiada Dung Nguyen. Mamy wpływ na każdy składnik, którego używamy. Unikamy sztucznych uzdatniaczy smaku i wykorzystujemy świeże produkty, zgodnie z zasadą, że najlepsza kuchnia tajska to świeża kuchnia. Naszą misją jest dostarczanie szybkiego i świeżego posiłku poza domem. Zdrowszej alternatywy do klasycznych dań typu fast food – podkreśla Bartosz Brusikiewicz.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 27.07.2021
Aktualizacja: 27.07.2021