Aplikacja, dzięki której na świecie uratowano już 33 mln posiłków, właśnie startuje w Szczecinie. Od dziś dostępne są paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu. Wśród miejsc, które dołączyły do walki z marnowaniem z Too Good To Go znalazło się już ponad 50 lokali.

Szczecin jest jednym z miast, które stawia czoła wyzwaniu, jakim jest ograniczenie marnowania żywności. W mieście od kilku lat działa szczecińska Jadłodzielnia prowadząca zarówno szafki foodsheringowe, jak i lokal. Teraz do tej walki dołącza się Too Good To Go. Dane o tym ile rocznie marnujemy żywności przyprawiają o zdumienie – Polacy co roku wyrzucają średnio 247 kg na osobę, co z wynikiem 9 mln ton plasuje Polskę na piątym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej. Dobra wiadomość jest taka, że pojawiają się inicjatywy, które wspierają starania w ograniczaniu skali problemu. Obowiązująca ustawa o niemarnowaniu* to krok w dobrą stronę, a wsparta codziennymi indywidualnymi działaniami, pozwoli z sukcesem ograniczyć ilość wyrzucanego jedzenia. Takim rozwiązaniem jest aplikacja Too Good To Go, która stanowi proste narzędzie pozwalające zwykłym użytkownikom zaangażować się w walkę z marnotrawstwem. Too Good To Go działa w Polsce od lipca 2019, łącząc użytkowników z punktami, gdzie zostaje nadwyżkowa, niesprzedana żywność. Wystarczy uruchomić aplikację, kupić paczkę niespodziankę z dostępnego w pobliżu miejsca i odebrać ją. Do tej pory użytkownicy mogli ratować pyszne paczki-niespodzianki w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, a teraz obejmuje swym zasięgiem Szczecin.
Nikt nie lubi marnować, lecz pomimo najlepszego planowania, czasami nie wszystkie porcje jedzenia zostaną sprzedane danego dnia. Rozwiązaniem w tej sytuacji jest Too Good To Go. Aplikacja skutecznie łączy użytkowników z piekarniami, cukierniami, sklepami czy hotelami, gdzie na koniec dnia zostaje niesprzedane jedzenie. Jak to działa w praktyce? Sama obsługa aplikacji jest niezwykle prosta i przypomina powszechnie znane aplikacje do zamawiania jedzenia, z tą różnicą, że o określonej porze, użytkownicy sami odbierają paczki z wybranego sklepu.
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Misją Too Good To Go jest być wszędzie tam, gdzie marnowana jest żywność. Dlatego też start aplikacji w Szczecinie jest naturalnym krokiem w adresowaniu problemu wyrzucanego jedzenia. W Szczecinie wspaniale działają lodówki społeczne i banki żywności, teraz dochodzi dodatkowe komplementarne rozwiązanie, pozwalające włączyć się zarówno zwykłym mieszkańcom, jak i właścicielom piekarni, kawiarni czy sklepów w walkę o świat bez marnowania – powiedziała Magdalena Marzec, dyrektorka marketingu Too Good To Go w Polsce.
Czujemy się odpowiedzialni za naszą żywność oraz środowisko naturalne, dlatego od 2017 roku prowadzimy działania zapobiegające marnowaniu żywności na dużą skalę, m.in. pionierski program Harvest w KFC i Pizza Hut, polegający na dzieleniu się nadwyżkami produktów z najbardziej potrzebującymi. Współpraca z Too Good To Go to kolejny krok w realizowaniu strategii zrównoważonego rozwoju. Tylko w 2019 roku uratowaliśmy 150 tysięcy posiłków na wszystkich rynkach działalności spółki w Europie – komentuje Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR Manager w AmRest.
Novotel Szczecin Centrum i ibis Szczecin Centrum wkrótce dołączą do Too Good To Go. Współpracę z aplikacją rozpoczęliśmy w listopadzie 2019 r. w hotelu Novotel Warszawa Centrum i od tego czasu dołączyło 5 kolejnych hoteli – Mercure Warszawa Centrum, Mercure Warszawa Grand, Novotel Warszawa Airport oraz Mercure Gdańsk Stare Miasto i ibis Gdańsk Stare Miasto. Wspólnie, uratowaliśmy już blisko 2 000 posiłków. Bardzo nas cieszą konkretne wyniki gdyż ograniczenie marnowania żywności stanowi jeden z kluczowych celów dla wszystkich hoteli Accor na najbliższe lata. Wyrzucanie jedzenia nie tylko jest niezgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju ale stanie się – w niedalekiej przyszłości, po prostu kosztowne dla restauracji i hoteli – tłumaczy Katarzyna Nowak, Head of CSR hoteli Accor w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
*Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności zobowiązuje sklepy wielkopowierzchniowe do przekazywania niesprzedanej żywności organizacjom charytatywnym, takim jak Banki Żywności.
Lista pierwszych partnerów Too Good To Go w Szczecinie:
Meet & Fit Slow Food, Kolory, Cafe Berlin, Orsola CoffeeHaus, Przystań na kawę, Herbata czy Kawa, Gruziński Chleb, Bardzo dobrze, Corona Coffee, Restauracja Kaukaz, To Kawa Palarnia Kawy, Novotel Szczecin Centrum, ibis Szczecin Centrum, North Fish Outlet Park, North Fish Kaskada, North Fish Galaxy, Starbucks Szczecin Kaskada, Starbucks Szczecin Brama Portowa Grzybek, Starbucks Szczecin Galaxy KK, Starbucks Szczecin Galaxy ILM, Pizza Hut Szczecin Struga, Pizza Hut Szczecin Galaxy Echo, Pizza Hut Szczecin Kaskada.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.