Uzdrowisko Szczawno-Jedlina wystawione na sprzedaż

Udostępnij artykuł

Do nabycia jest pakiet 1 179 500 akcji o wartości nominalnej 10 zł każda, stanowiących 92,15 proc. kapiatłu zakładowego spółki.

Skarb Państwa już kilkakrotnie próbował sprzedać udziały w Uzdrowisku. W trakcie ostatniej próby prywatyzacji zostały złożone dwie wiążące oferty: EMC Instytut Medyczny SA oraz konsorcjum spółek: Tokel Art Jerzy Keller i Tokel Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie oraz Jedlina Sp. z o.o. z siedzibą w Jedlinie Zdroju.

Uzdrowisko Szczawno-Jedlina SA dysponuje ponad 900 miejscami noclegowymi w dziesięciu obiektach w Szczawnie i Jedlinie. Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych i promocja zdrowia, która obejmuje przede wszystkim świadczenia w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego, a także produkcję i sprzedaż wody mineralnej oraz wód leczniczych.

W skali roku w Uzdrowisku leczonych jest ponad 14 tys. pacjentów, w tym około 1000 dzieci. Oprócz standardowych usług uzdrowiskowych, takich jak zabiegi lecznicze świadczone w Centrum Rehabilitacji i Balneologii oraz zakwaterowanie i wyżywienie w obiektach szpitalno-sanatoryjnych, spółka oferuje także szeroką gamę badań laboratoryjnych oraz badania osteoporozy.

Uzdrowisko Szczawno-Jedlina na rozdrobnionym rynku lecznictwa uzdrowiskowego oraz rehabilitacji ma mocną pozycję rynkową. Biorąc pod uwagę kryterium geograficzne, za najbardziej perspektywiczny rynek zagraniczny należy przyjąć Niemcy. Przychody Uzdrowiska w 2005 roku wyniosły 27 mln zł, w 2006 roku 28 mln zł, a w 2007 roku 25 mln zł. Wynik EBITDA w 2005 roku to 2 mln zł, rok później 2,4 mln zł, a w 2007 EBITDA była na poziomie – 0,2 mln zł. W 2005 roku zysk netto wyniósł 0,8 mln zł, w 2006 roku wzrósł do 1 mln zł. W 2007 roku Uzdrowisko odnotowało stratę netto na poziomie 1,2 mln zł.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 13.07.2010
Aktualizacja: 13.07.2010