Wiedeńska kawowa marka Julius Meinl dziękuje swoim Klientom za wspólne 160 lat i podkreśla znaczące chwile inicjatywą „Say Thank You”, „Dziękujemy”

Udostępnij artykuł

Proste akty wdzięczności, takie jak zaproszenie kogoś na kawę, mogą wywołać reakcję łańcuchową życzliwości, ujawnia nowe ogólnoeuropejskie badanie. 90 proc. ludzi jest bardziej skłonnych powiedzieć „dziękuję” każdego dnia, jeśli ktoś im powiedział „dziękuję”. Ponad jedna trzecia z nas chętniej powie teraz „dziękuję” niż przed pandemią. Jednym z najskuteczniejszych sposobów wyrażenia „dziękuję” w pracy jest zabranie kogoś na przerwę kawową. Palarnia kawy Premium zachęca do życzliwości, świętując 160 rocznicę istnienia.

Po prostu otwierając drzwi, zapraszając kogoś na kawę lub uśmiechając się do nieznajomego, można zainspirować tysiące innych aktów dobroci dziennie, według Julius Meinl – jednej z najstarszych marek kawowych w Europie.

Firma świętując 160 rocznicę istnienia, rozpowszechnia proste akty wdzięczności. Lokale biorące udział w urodzinowej akcji rozdają do każdej zakupionej kawy Julius Meinl vouchery na drugą kawę gratis zachęcając do sprezentowania ich komuś szczególnemu. To zachęta do niesienia drobnych miłych gestów, które nikogo nic nie kosztują. W badaniu zapytano 4 tys. dorosłych osób z całej Europy o chwile, które mają największe znaczenie, okazało się, że dziękowanie jest jednym z najpotężniejszych gestów, jakie możemy wykonać.

Przeciętnie dziękuje się ludziom 11 razy w ciągu dnia, a w rezultacie tego samego dnia te osoby dziękują kolejnym 15 innym. Za każde otrzymane podziękowanie składane są kolejne podziękowania, tworząc efekt mnożnikowy, który może pozytywnie podnosić na duchu przyjaciół, rodzinę, współpracowników, a nawet nieznajomych.

Usłyszenie tego magicznego słowa sprawia, że 90 proc. respondentów chętniej dziękuje innym – jeśli ma poczucie wzajemności, 59 proc. z nich mówi, że poprawia im to nastrój, kiedy to robią.

Kawa, spotkanie i rozmowa

Dawanie i otrzymywanie wdzięczności również wykracza poza słowa. Respondenci wysoko ocenili codzienne gesty, takie jak przytulanie czy zapraszanie kogoś na kawę. 79% zgadza się, że zaproszenie kogoś na kawę to świetny sposób na wyrażenie wdzięczności, uznania, który według jednej na dwie osoby jest najłatwiejszym małym gestem, jaki można wykonać.

Przeprowadzone przez OnePoll w Wiedniu, Mediolanie, Zagrzebiu i Bukareszcie badanie wykazało, że takie proste, drobne gesty mogą zmienić życie ludzi. Na przykład 85proc. ankietowanych zgodziło się, że uśmiech nieznajomego rozjaśnia ich dzień.

Wierzymy, że świat potrzebuje więcej radości i współczucia, więc z okazji naszych 160 urodzin nie mogliśmy wymyślić lepszego przesłania niż zachęcenie do życzliwość. To nawiązuje do doświadczenia wiedeńskich kawiarni, gdzie ludzie łączą się przy kawie i zatrzymują się na chwilę w swoim pracowitym, wiecznie aktywnym życiu, aby okazać drugiej osobie uznanie i wdzięczność. To tylko jeden z wielu elementów, które sprawiają, że wiedeńska kultura kawiarniana, uznawana również przez UNESCO, jest tak wyjątkowa – powiedziała Christina Meinl, dyrektor zarządzający Julius Meinl Austria i członek rodziny w piątym pokoleniu.

Christina Meinl fot. Martin Steiger

Życzliwość jest zaraźliwa… ale potrzebujemy jej więcej

Ankieta wykazała również, że od początku pandemii nasiliły się nasze wzajemne współczucie i życzliwość. Ponad jedna trzecia respondentów zgadza się, że teraz częściej mówi „dziękuję” niż dwa lata temu, a głównym powodem jest „Zdałem sobie sprawę, że to małe rzeczy mają duże znaczenie”, a 26% aktywnie wybiera bycie milszą osobą po pandemii.

Mimo tych dobrych intencji nie zawsze wyrażamy wdzięczność tym, których najbardziej kochamy. Dla 90% respondentów zapytanych, kto najmniej dziękuje w ich gospodarstwie domowym, zdecydowanie sondaż wygrali ich partnerzy.

Więcej życzliwości jest również potrzebne w miejscu pracy, badania wykazały, że dwie na trzy osoby uważają, że słowo „dziękuję” nie jest wystarczająco często mówione w pracy, dlatego 63 proc. ma poczucie, że wszystkie jego działania są traktowane jako coś oczywistego lub że ich praca nie jest wystarczająco dobra (38 proc.). Proste „dziękuję” od szefa może cofnąć złe samopoczucie, a ponad 80 proc. osób zgadza się, że znacznie poprawiłoby ich dzień.

Według ponad połowy respondentów (55 proc.) jednym z najskuteczniejszych sposobów wyrażenia podziękowania w pracy jest zabranie kogoś na przerwę kawową i pogawędkę.

Nasze badania ujawniają, jak pozornie małe gesty i codzienne chwile mają duży wpływ na nasze życie. To niewiarygodne, że prosty gest „Dziękuję” przenosi się na inną osobę, z którą rozmawiałeś, i na kilka kolejnych. Filozofią naszej firmy jest tworzenie znaczących momentów w życiu ludzi i właśnie to ma na celu nasza inicjatywa „Dziękujemy” z każdą serwowaną filiżanką kawy – kontynuuje Christina Meinl .

Fala życzliwości

Ma na celu zainspirowanie ponad 100 tys. podziękowań i chwil wiosennej życzliwości przy kawie. Za każdą kawę zamówioną w punktach biorących udział w akcji miłośnicy kawy otrzymają voucher na drugą kawę Julius Meinl gratis. Może to być dobra okazja na podziękowanie wyjątkowej dla Ciebie osobie.

Inicjatywa Julius Meinl „Dziękujemy” została uruchomiona w ponad 30 krajach od 20 kwietnia 2022 r. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź stronę www.juliusmeinl.com/pl/Say-Thank-You.

Tekst powstał we współpracy z Julius Meinl.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione