Wild Bean Cafe na 202 stacjach

Udostępnij artykuł

W Polsce pierwsze punkty Wild Bean Cafe powstały w 2005 roku. Po Krakowie i Warszawie przyszła kolej na Poznań, Wrocław, Katowice i Częstochowę. W 2006 roku było już 61 Wild Bean Cafe w całym kraju. W 2007 roku ta liczba przekroczyła 100. Bardzo szybki rozwój nastąpił w 2008 roku. Na stacjach BP powstało wówczas kolejnych 79 kawiarenek (185 na koniec 2008 r.) W całym 2009 roku otwarto ich 17. Na koniec roku sieć liczyła już 202 placówki. Od stycznia do końca czerwca 2010 roku koncern nie uruchomił żadnej nowej.

W WBC z ofertą express klienci mogą wypić kawę (8 rodzajów) i  herbatę. Do wyboru są również ciastka (5 rodzajów) oraz przekąski: hot dogi (5 rodzajów), minipizza, zapiekanki (5 rodzajów), tortilla, kanapki trójkątne (5 rodzajów), wrapy i dwa rodzaje sałatek. Na stacjach z pełną ofertą dostępny jest większy wybór kanapek.

Tempo rozwoju kawiarenek WBC jest oczywiście związane z rozwojem stacji BP w Polsce. W 2008 roku sieć BP liczyła 259 obiektów, w 2009 roku już 384 stacje. W ciągu pierwszego kwartału 2010 roku BP otworzyło tylko dwie nowe stacje.

Dla porównania, jak już pisaliśmy, na stacjach Lotosu działa 116 kącików gastronomicznych (koncern nie posiada własnej marki gastronomicznej). Jak podaje PKN Orlen, pod koniec pierwszego kwartału 2010 roku liczba punktów w ramach sieci Stop Cafe i Stop Cafe Bistro wyniosła 497, co oznacza wzrost o 106 lokali w ujęciu rok do roku. Natomaist Shell inwestuje w stworzenie własnej sieci fast foodów – Power to drive.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.07.2010
Aktualizacja: 07.07.2010