[SPECJALNIE DLA NAS] Pandemia oczywiście wpłynęła na konieczność zastosowania zmian w naszych obiektach, dostosowanych do zmiany oczekiwań gości, ale widzę, że to wszystko wyszło nam na dobre – mówi w komentarzu do naszego specjalnego wydania „Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2021” Władysław Grochowski, prezes zarządu Arche.
Arche łączy ludzi
Nieprzewidywalność wyborów naszych gości spowodowana dynamiczną sytuacją pandemiczną w kraju skłoniła nas do tego, żeby jeszcze bardziej uczestniczyć w życiu mieszkańców otwierając się mocno na społeczność lokalną. Przestaliśmy mówić o sobie jako o obiektach w mieście, a staliśmy się Kolekcją, która tworzy miasto. Angażując w projekty społeczne w tym kulturalne czy sportowe. Zacieśniliśmy współpracę z ośrodkami kultury, sportu i stowarzyszeniami wspierającymi mieszkańców miast czy regionów, w których znajdują się nasze hotele tworząc wspólnie liczne projekty poprawiające jakość życia mieszkańców.
Nasze działania podczas kolejnych lockdownów ukierunkowane były na podtrzymanie relacji, a dotychczasowi klienci stawali się przyjaciółmi naszych obiektów.
Inwestycje Arche
W minionym okresie zanotowaliśmy również duży wzrost zainteresowania naszym systemem inwestycyjnym Arche. Ściśle się to wiąże z rozwojem naszych inwestycji i sprzedaży nieruchomości. Warto nadmienić, że nie zatrzymaliśmy naszych inwestycji, które rozpoczęliśmy przed pandemią. Co więcej inwestowaliśmy w trakcie pandemii i inwestujemy obecnie w kolejne lokalizacje, przygotowujemy projekty architektoniczne, rozpoczynamy budowy. Tylko w 2021 roku otworzyliśmy nowe hotele w Warszawie, Pile, Wrocławiu i za moment w Gdańsku.
Kolejnym aspektem, który powoduje, że ten optymizm nas nie opuszcza jest kontynuowanie strategii wynajmu pokoi w hotelu na dłużej. Long Stay pozwolił naszym miejskim hotelom działać w czasie pandemii, a teraz widzimy ogromny wzrost zainteresowania takim wynajmem. Ludzie zaczęli wracać do dużych miast w poszukiwaniu lepszej pracy, biznes powoli zaczął się otwierać. My oferujemy „kawalerki w hotelu”, które są wyposażone jak mieszkania. Posiadają aneks kuchenny, zmywarki, czy pralki. Oferujemy także bardzo elastyczne podejście, które też jest oznaką zmian w naszej branży. Dajemy możliwość wynajęcia kawalerki na miesiąc lub dłużej, bez płacenia kaucji i opłat za media. A dodatkowo w cenie jest sprzątanie. Patrzymy oczywiście na dynamiczny rozwój sytuacji, ale mamy przygotowane także oferty specjalne dla studentów. Dla osób przyjeżdżających do stolicy to idealna opcja. W okresie letnim wiele rodzin z dziećmi wynajmowało u nas przestrzenie, ponieważ albo byli w trakcie remontu, albo ich deweloper nie zdążył oddać mieszkania.
Spotkajmy się. Na nowo. W Arche.
Nowe spojrzenie przełożyło się także na nową jakość organizowanych spotkań. Celem stworzonej przez Arche kampanii „Spotkajmy się. Na nowo.” jest uświadomienie organizatorom wydarzeń, że podejmowane działania w obszarze MICE mogą mieć także pozytywne przełożenie na życie społeczne. Proponowane pakiety atrakcji w naszych hotelach są jednocześnie wsparciem dla Fundacji Leny Grochowskiej, której kolejna pracownia powstała w Warszawie na ul. Poloneza. Ceramika, wypieki lub plener malarski, gdzie instruktorami są niepełnosprawni pracownicy Fundacji to potężna dawka wrażliwości i spojrzenia na własne działania przez pryzmat osób, które niejednokrotnie w życiu mają gorzej.
Widzimy, że klienci, szczególnie duże korporacje w tym nowym świecie po-pandemicznym doszukują się sensu spotkania, gdzie oprócz merytoryki chcą by uczestnicy zapamiętali coś więcej, a samo spotkanie było jednocześnie pewnego rodzaju lekcją z życia. Rozłąka w sferach biznesowych odcisnęła duże piętno na wielu Firmach dlatego organizując wydarzenia pobudzające kreatywność i wrażliwość dajemy uczestnikom coś więcej.
Arche Siedlisko. Zaproszenie do natury.
Kiedy zamknięto hotele, zaczęliśmy poszukiwać nowych obszarów i płaszczyzn wypoczynku oraz turystyki. Wówczas zrodził się pomysł hoteli rozproszonych, gdzie goście nie będą narażeni na bezpośredni kontakt. I tak powstała zupełnie nowa koncepcja na naszym rynku – Arche Siedlisko. Są to zaadaptowane kontenery morskie, tzw. ecoboxy, które tworzą pojęcie hoteli rozproszonych. Umiejscowione w przepięknych, dalekich od zgiełku miejskiego lokalizacjach, miejscach często zapomnianych, czasami całkowicie niezamieszkałych i opuszczonych. Tam mamy szansę na kontakt z bliskością natury, całkowite wyciszenie się i oderwanie od betonu, cywilizacji oraz tłumów. Wystarczy zjechać kilkanaście kilometrów z autostrady, czy drogi krajowej, żeby takie miejsca znaleźć. To był skok na głęboką wodę, bardzo duże ryzyko, ponieważ nie mieliśmy pewności, czy ludzie będą zainteresowani poznawaniem takich miejsc oraz ludzi, którzy się jeszcze w takim wiejskim, często zapomnianym świecie uchowali. Okazało się, że dokładnie tego szukają nasi goście. Zainteresowanie projektem jest tak duże, że już dzień po uruchomieniu sprzedaży brakowało miejsc dla wszystkich chętnych. Dodam, że nasze „domki” są wyposażone w pełną infrastrukturę sanitarną i gastronomiczną. Obecnie Arche Siedliska działają już w województwach świętokrzyskim, śląskim i podlaskim.
Arche łączy sprzeczności
Świat pędzi, galopuje, codziennie zaskakuje, ale My w dalszym ciągu mamy możliwość decydowania o swoich wyborach. Jestem przekonany, że łączenie sprzeczności, wychodzenie poza schematy, zaufanie do ludzi, odwaga i pewnego rodzaju kontrolowane szaleństwo w podejmowaniu ryzykownych decyzji to klucz do sukcesu.
KOMENTARZ POWSTAŁ NA POTRZEBY
RYNEK HOTELARSKI W POLSCE – RAPORT 2021
>> KLIKNIJ, ABY DOKOŃCZYĆ LEKTURĘ <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.