Właściciel restauracji Quźnia Smaków o branży cateringowej

Udostępnij artykuł

Selgros jest obecny na polskim rynku już od 25 lat. Ten wyjątkowy jubileusz świętujemy z wyjątkowymi osobami – Klientami, którzy są z nami od samego początku. Artur Kaczmarek, właściciel restauracji Quźnia Smaków w Poznaniu, opowiada o branży cateringowej i oczekiwaniach klientów. 

Czy serwują Państwo danie, które jest w Waszej ofercie od 25 lat – czyli od początku współpracy z Selgros Cash & Carry? 

Gastronomia przeszła w tym czasie długą drogę, konsumenci oczekują dzisiaj czegoś zupełnie innego niż ówcześnie. Nadal jednak serwujemy dania kultowe, szlagiery polskiej kuchni, takie jak panierowany kotlet schabowy. 

Jakiego typu wydarzenia obsługują Państwo od strony cateringowej? Czy mają Państwo stałych klientów, którym dostarczają Państwo catering, np. miejsca żywienia zbiorowego? 

Od 2011 roku rokrocznie mamy wyłączność na obsługę cateringową Spotkania Młodych na Lednicy – liczba uczestników tego wydarzenia sięga nawet 50–80 tysięcy osób. Organizowaliśmy również strefy gastronomiczne na Światowych Dniach Młodzieży w Krakowie. Zapracowaliśmy sobie na grono stałych klientów instytucjonalnych i stale podejmujemy współpracę z zakładami pracy w Poznaniu oraz w Środzie Wielkopolskiej. 

Jakie produkty z oferty Selgros Cash & Carry najczęściej Państwo wybierają? 

W naszym biznesie stawiamy na najkorzystniejszą ofertę cenową, a zakupy w Selgros Cash & Carry często wynikają z możliwości nabycia danych produktów w niższych cenach. Preferujemy zakupy w hali, bo mamy dostęp do szerokiego asortymentu.  

Jak pod względem preferencji klientów zmieniła się usługa cateringu przez lata Państwa działalności? 

Oczekiwania klientów nieustannie się zmieniają – od nas wymaga to dostosowywania menu do ich potrzeb. Staramy się je spełniać najlepiej, jak możemy, przygotowując posiłki zgodnie z zaleceniami oraz wskazaniami dietetycznymi, a przede wszystkim odpowiadając na prośby klientów. 

Prowadzą Państwo kantynę w Poznaniu, z której korzystają okoliczne firmy. Czego z Państwa perspektywy oczekuje dzisiaj konsument od tego typu miejsc? 

Obecnie prowadzimy kantyny w kilku zakładach pracy na terenie Wielkopolski. Doświadczenie nauczyło nas, jak najlepiej zbudować ofertę – serwujemy dania zarówno w formie bufetu, jak i na wynos. Klienci mają do wyboru cztery rodzaje mięs oraz trzy rodzaje dodatków. Urozmaicamy menu poprzez wprowadzanie dni tematycznych, kiedy podajemy klientom dania kuchni francuskiej, włoskiej czy fast food. Obserwujemy też duże zainteresowanie dietą lekkostrawną – klienci chętnie decydują się na właśnie takie obiady. 

Za co Państwo cenią współpracę z Selgros Cash & Carry? 

Śmiało możemy stwierdzić, że na przestrzeni 25 lat współpracy Selgros Cash & Carry okazał się solidnym partnerem. Oferuje asortyment, który cały czas ewoluuje, a ceny produktów są atrakcyjne, co – nie ukrywamy – ma dla nas szczególne znaczenie. 

Jakie są Państwa plany na przyszłość? 

Kluczowe dla nas jest świadczenie usług na jak najwyższym poziomie. Specjalizujemy się w żywieniu zbiorowym i w nim widzimy dla siebie możliwe ścieżki rozwoju – poprzez otwieranie kantyn w kolejnych firmach czy oferowanie posiłków w szkołach.  

Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2022
>> Kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Tekst powstał we współpracy z Selgros Cash&Carry.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 18.10.2022
Aktualizacja: 18.10.2022